کد خبر: ۵۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۴

بان کي مون:ايران مي تواند در بحران هاي منطقه اي نقش موثري ايفا کند

دبيرکل سازمان ملل با اشاره به اين که بارها بر اهميت ايران در منطقه خليج فارس تاکيد کرده است، گفت: ايران مي تواند در حل بحران هاي منطقه اي از جمله عراق، سوريه و يمن نقَش موثر و سازنده اي ايفا کند.

به گزارش ايرنا، 'بان کي مون' دبير کل سازمان ملل روز سه شنبه در نشست خبري ضمن اشاره به بحران هاي جاري در جهان، از جمله جنگ سه ساله سوريه، بحران اوکراين، قدرت گرفتن نيروهاي تروريستي داعش و شيوع هشدار دهنده بيماري ابولا،به ترسيم سرفصل هايي از مسائل مورد بحث درشصت و نهمين مجمع عمومي سازمان ملل پرداخت.

وي در اين نشست همکاري هاي بين المللي را براي مقابله با بحران هاي ياد شده، به ويژه در خاور ميانه ضروري دانست و تصريح کرد: همانطور که بارها گفته ام جمهوري اسلامي ايران مهم ترين کشور در اين منطقه محسوب مي شود.

وي با بيان اين که حضور ايران در ايجاد صلح و ثبات منطقه حياتي است، اظهار اميدواري کرد که تهران ضمن تلاش در حل مساله برنامه هاي هسته اي بتواند به تعامل سازنده و موثر براي حل اين بحران ها و برقراي صلح و ثبات در منطقه خليج فارس ادامه دهد.

دبيرکل سازمان ملل ابراز اميدواري کرد در جريان برگزاري مجمع عمومي بتواند با آقاي دکتر حسن روحاني رياست جمهوري اسلامي ايران و دکتر جواد ظريف وزير خارجه کشورمان ديدار کند.

بان کي مون با تاکيد بر اين که همواره مايل به تبادل نظر در زمينه مسائل مختلف بين المللي، به ويژه مسائل مربوط به خاور ميانه با ايران بوده و هست گفت که از 'استفان دو ميستورا ' نماينده ويژه خود در سوريه نيز خواسته است تا در پايان ديدار خود از سوريه در مورد راه حل هاي ممکن براي حل بحران سوريه با مقامات ايراني گفت وگو کند.