کد خبر: ۵۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۰

کفش ها به اينترنت متصل مي‌شوند; تنظيم دماي کفش با تغيير فصل

مخترعان اين کفش معتقدند که در 5 يا 10 سال آينده، تمامي کفش ها با قابليت اتصال به اينترنت توليد و ساخته مي شوند که سودي بيش از 2 ميليارد دلار را براي سازندگان در برخواهند داشت.

در سال هاي اخير نيز کمپاني هاي مختلفي به عرضه و توليد کفش هاي هوشمند روي آورده اند اما هر يک از آنها به دنبال آن هستند که گزينه جديدي را به کفش هاي هوشمندشان اضافه کنند تا بتوانند در دنياي رقابت به حيات خود ادامه دهند. کفش جديدي که توسط محققان ساخته شده علاوه بر قابليت اتصال به اينترنت مي تواند گام هاي اشخاصي که اين کفش ها را مي پوشند تقويت و گام هاي آنها را استوارتر کرده تا کمتر احساس خستگي کنند.

از ديگر قابليت هاي اين کفش مي توان به تنظيم دماي داخلي کفش اشاره کرد. در فصل تابستان و با پياده روي در خيابان هايي که تابش آفتاب آنها را گداخته کرده است، به سادگي و با برقراري ارتباط بين سنسورهاي داخل کفش و اسمارت فون مي توان دماي داخل کفش را تنظيم کرد. يا برعکس در فصل زمستان و بارش مداوم باران و برف، زمين ها خيس و نمناک شده در نتيجه عابران از نقطه پا و کفش هايشان احساس سرما مي کنند اما با پوشيدن اين کفش و تنظيم دماي آن مي توان فضاي داخلي کفش را گرم کرد.

از ديگر فوايد اين کفش ها مي توان از تبديل انرژي مکانيکي در هنگام راه رفتن به انرژي الکتريکي خبر داد که باعث تقويت گام هاي شخص مي شود. در نتيجه با وجود اينکه مسافت هاي طولاني پيموده مي شود اما شخص احساس خستگي نمي کند و تمام اين فعاليت ها به کمک باتري و سنسورهاي کوچکي ميسر مي شود که در زير کفه کفش نهفته شده اند.