کد خبر: ۵۳۳۵۵
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۹

وکیل فاطمه هاشمی: نصیحت و نقد کردن جرم نیست

یکی از وکلای‌مدافع فاطمه هاشمی از اینکه در رسانه‌ها عنوان شده وی کیفرخواست موکلش را مسخره تلقی کرده، انتقاد کرد و گفت: موضوع ایراد اینجانب و خطاب کلام، «جرم نبودن نصیحت و نقد» موکلم بوده نه کیفرخواست صادره.

سیدوحید ابوالمعالی الحسینی در گفت‌وگو با ایسنا درباره این‌که در برخی از رسانه‌ها نقل شده که وی کیفرخواست موکلش را مسخره‌ترین کیفر خواست عنوان کرده و این مساله موجب دعوا در سطوح بالا شده است، اظهار کرد: انعکاس نادرست مطالب گفته شده توسط اینجانب، لحظاتی پیش از شروع رسیدگی به پرونده موکلم در روز مقرر در شعبه 54 تجدیدنظر مستقر در دادگاه انقلاب، موجب سوءبرداشت و سوءاستفاده شده است.

وی مدعی شد: اولا در مصاحبه انجام شده، هرگز «کیفرخواست صادره» «مسخره» خوانده نشده است. بدیهی است که وکیل دادگستری می‌تواند با اعتراض به کیفرخواست، آن را مردود و بی‌اعتبار دانسته و یا حتی دلایل و موضوع اتهام را سست و نادرست بداند؛ اما مسخره خواندن «کیفرخواست صادره»، اگرچه جرم نیست، ولی رفتاری است که ممکن است مطابق شئونات وکیل دادگستری نباشد. بنابراین با تقبیح این گونه رفتار، تاکید می‌شود که هرگز کیفرخواست صادره، موضوع اظهارنظر مزبور نبوده است.

ابوالمعالی تاکید کرد: موضوع ایراد اینجانب و خطاب کلام، «جرم نبودن نصیحت و نقد» بوده و در واقع، «جرم دانستن» «گفته‌های موکل در مقام نقد و نصیحت» مورد انتقاد قرار گرفته است نه کیفرخواست صادره.

وکیل مدافع فاطمه هاشمی با بیان این‌که «بدون تردید، عدالت کیفری نیازمند رعایت حقوق و کرامت نماینده مدعی العموم (دادستان)، متهم، وکیل، و قاضی پرونده است» گفت: روشن است که تلاش برای حفظ این مهم، نخست بر عهده اصحاب دعوا خواهد بود.