کد خبر: ۵۳۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۳۲

چرا به آکنه مبتلا می‌شویم؟

برخلاف باور اغلب مردم که آکنه را بیماری نوجوانی می‌دانند طبق مطالعات آکادمی پوست آمریکا، بزرگسالان نیز به این عارضه پوستی شایع مبتلا می‌شوند.

طبق مشاهدات آکادمی پوست آمریکا، آکنه تنها در ناحیه صورت ظاهر نمی‌شود بلکه نزدیک به 85 درصد افراد این عارضه را در مرحله‌ای از زندگی‌ خود در قسمت قفسه سینه و حتی کمر تجربه می‌کنند.

توصیه‌هایی که از گذشته برای کاهش این عارضه پوستی به افراد می‌شده دقت در انتخاب نوع مواد خوراکی، کنترل و کاهش استرس، مصرف کمتر مواد لبنی و استفاده از مواد خوراکی حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان‌ها بوده است. همچنین از دیگر راه‌حل‌های متداول برای برطرف کردن این عارضه پوستی می‌توان به افزایش مصرف روزانه آب، استفاده از روغن درخت چای و نیز داروهای تجویزی توسط متخصص پوست اشاره کرد.

با این حال سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) اعلام کرده که بسیاری از روش‌های درمانی شناخته شده برای آکنه موجب بروز واکنش‌های آلرژی‌زا می‌شوند.

به گزارش ایسنا، مدیکال دیلی در مطلبی تازه به شایع‌ترین منابع موثر در بروز آکنه اشاره کرده که شاید بسیاری از افراد به آنها توجه نداشته باشند:

- روبالشی: پزشکان توصیه می‌کنند لازم است هرچند روز یک بار روبالشی خود را تعویض کنید.

- تلفن همراه: استفاده مداوم از تلفن همراه موجب می‌شود در تماس زیاد پوست صورت با صفحه نمایشگر، حساسیت ایجاد شود و به همین دلیل لازم است سطح نمایشگر برای از بین بردن چربی‌های عامل بروز آکنه پاک شود.

- استفاده از لوازم آرایش: لوازم آرایشی یکی از دلایل موثر در بروز آکنه هستند که البته کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. همچنین استفاده از کرم‌های بدون چربی برای پیشگیری از بروز آنکه توصیه می‌شود.

- التهاب ناشی از مصرف موادقندی: رژیم غذایی نامطلوب همچون مصرف مواد خوراکی فرآوری شده و مواد قندی روی سلامت پوست تاثیر به سزایی دارد. این نوع رژیم غذایی موجب التهاب شده و بر تعادل معده تاثیر می‌گذارد که نتایج نامطلوب آن روی پوست ظاهر می‌شود.

- هورمون‌ها: فعالیت هورمون‌ها یکی از عوامل موثری است که شاید همه افراد به نقش آن در بروز آکنه در زنان به خصوص زنان مسن توجه نداشته باشند.

- هوای محل زندگی: در صورتی که در محل زندگی خود از سیستم تهویه استفاده نمی‌کنید گرد و غبار و آلودگی می‌تواند موجب بروز مشکلات پوستی جدی شود.

- لباس: آلودگی و باکتری‌ها که به طور روزانه و به صورت طبیعی در بدن تولید می‌شوند به بافت لباس می‌رسند و داخل آن گیر می‌افتند. اگر لباس خود را زود به زود تعویض نکنید، این باکتری‌ها خود عامل ایجاد آکنه خواهند بود.