کد خبر: ۵۳۴۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۹

وزیر دفاع اسبق انگلیس: پوتین به اندازه استالین خطرناک و به نسبت داعش تهدیدی بزرگتر است

وزیر دفاع پیشین انگلیس معتقد است رئیس‌جمهوری روسیه به اندازه جوزف استالین،‌ رهبر شوری سابق خطرناک است و برای صلح جهانی نسبت به داعش تهدید بزرگتری محسوب می شود.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، باب اینسورث،‌ وزیر دفاع پیشین انگلیس گفت: ولادیمیر پوتین ، رئیس‌جمهوری روسیه بسیار قدرتمندتر از شبه نظامیان داعش در خاورمیانه است چرا که وی یک دولت و یک ارتش قوی برای تحقق جاه طلبی‌هایش دارد.

وی از دولت انگلیس خواست تا کاهش بودجه دربخش نظامی را مورد بازبینی و بازنگری قرار دهد و در مقابل توسعه طلبی روسیه جبهه قوی‌تری بگیرد.

اظهارات اینسورث پس از آن صورت گرفت که پرنس چارلز در جریان سفرش به کانادا پوتین را به هیتلر نسبت داده بود.

اینسورث گفت: از زمان استالین در دوران پس از جنگ سرد،‌هیچ یک از رهبران قدرت‌های بزرگ به صورت علنی تهاجمی رفتار نکرده‌اند و متاسفانه پوتین از این مقایسه خوشحال خواهد شد. پوتین گفته است که فروپاشی جماهیر شوروی بزرگترین تراژدی قرن بیستم بوده و مدعی است که به نفع اقلیت‌های روس زبان در دیگر کشورها عمل می‌کند.

وی افزود: از آنجایی که اقلیت‌های روس زبان درتمامی کشورهای به وجود آمده پس از فروپاشی جماهیر شوروی و حتی دیگر کشورها حضور دارند، پوتین مدعی است که حق دارد تا در امور تمامی کشورهای مستقل شرق اروپا مداخله کند. سیاست‌های استالین جهان را به جنگ سرد سوق داد. پوتین نیز به اندازه استالین خطرناک است.

اینسورث که یکی از نمایندگان ارشد سابق پارلمان انگلیس از حزب کارگر است، گفت:‌ اروپا باید تکیه خود به بخش انرژی را کاهش دهد.