کد خبر: ۵۳۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۴

خبرهایی که بورس تهران را مثبت می‌کند

یک فعال بازار سرمایه با بیان اینکه بورس تهران در صورت مثبت بودن نتیجه مذاکرات هسته‌ای و انتشار گزارش 6 ماهه شرکت‌ها روند رو به رشدی را آغاز می‌کند، تاکید کرد: دید میان مدت در بورس در افزایش سودآوری سهامداران موثر است.

ابراهیم عنایت- مدیرعامل کارگزاری بانک پارسیان- در گفت‌وگو با ایسنا، به پیش بینی وضعیت بورس در 6 ماه دوم سال پرداخت و گفت: اخبار مثبت سیاسی و ارائه گزارش 6 ماهه شرکت‌ها می تواند در بهبود اوضاع بورس در نیمه دوم سال موثر باشد.

وی افزود:در حال حاضر بازار سرمایه در انتظار نتیجه مذاکرات هسته‌ای بوده و به دنبال نتیجه قطعی مذاکرات است، تا تاثیر مذاکرات را روی صورتهای مالی شرکتها مشاهده کند و دیگر با انتشار اخبار مثبت نسبت به خرید های سنگین اقدام نمی کند.

عنایت اضافه کرد:بنابراین فعالان بازار سرمایه به دنبال تاثیر مسایل سیاسی و اقتصاد کلان در بازار سرمایه هستند که اگر اخبار مثبتی در این حوزه ها منتشر شود، می‌توان امیدوار بود که بازار سهام در نیمه دوم سال روند مطلوب تری به خود بگیرد.

این فعال بازار سرمایه خاطرنشان کرد:علاوه بر این سهامداران بورس تهران در انتظار انتشار گزارش 6 ماهه شرکت‌ها هستند که اگر اطلاعات خوبی در این گزارش‌ها وجود داشته باشد نشان دهنده بهبود وضعیت بورس در نیمه دوم سال است.

وی با بیان اینکه مسایل سیاسی، اقتصادی و اخبار صنعت روی قیمت سهام شرکتها اثرگذار است، تاکید کرد: بنابراین نتیجه مذاکرات هسته‌ای و انتشار مطلوب گزارش‌های 6 ماهه شرکت‌ها در روند بازار سرمایه بسیار موثر است به طوری که اگر این دو مورد مثبت باشد بازار سرمایه روند رو به رشد خود را آغاز می کند.

این کارگزار بورس تصریح کرد: این در حالی است که سهامداران بدانند که در بورس تهران نباید به دنبال سودهای آنی بوده و کوتاه مدت فکر کنند، بلکه باید بلند مدت سرمایه‌گذاری کرده و یا حداقل دید میان مدت داشته باشند، زیرا کسانیکه دید میان مدت تری دارند ریسکشان پایین آمده و احتمال کسب سود آنها بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد:این در حالی است که مشکل بازار سرمایه این است که سهامداران به دنبال سودهای آنی بوده و خود را محدود به کسب سودهای کلان و لحظه‌ای می کنند.