کد خبر: ۵۳۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۳

«اسنودن» در جشنواره‌های لندن و نیویورک افشاگری می‌کند

مستند «ادوارد اسنودن»، ساخته «لائورا پویتراس» در ماه اکتبر به ترتیب در جشنواره‌های فیلم نیویورک و لندن به روی پرده می‌رود.

به گزارش ایسنا، مستند «سیتیزن فور»، به کارگردانی «لائورا پوتیراس» که حاصل مجموعه مصاحبه‌های «پوتیراس» و «گلن گرینوالد» ستون‌نویس نشریه گاردین با «ادوارد اسنودن» کارمند اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا است روز دهم اکتبر اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم نیویورک تجربه می‌کند و سپس در پنجاه و هشتمین جشنواره فیلم لندن نیز به روی پرده می‌رود.

اسنودن 30 ساله که به افشای اطلاعات محرمانه دولت آمریکا درباره شنود و دسترسی غیرقانونی اطلاعات میلیون‌ها آمریکایی متهم است، هم اکنون با پناهندگی موقت (یک‌ساله) در کشور روسیه به سرمی‌برد.

مستند «سیتیزن‌ فور» تکمیل‌کننده سه‌گانه 9.11 «پویتراس» پس از دو مستند «کشورم کشورم» و «قسم» محسوب می‌شود و قرار است از 24 اکتبر از طریق کمپانی «رادیوس» اکران خود در سینماهای آمریکا آغاز کند.

مستند «سیتیزن فور» یکی از بخت‌های اصلی اسکار 2015 در بخش بهترین مستند محسوب می‌شود و می‌تواند پس از مستند «بیست قدم تا آزادی» دومین برنده اسکار کمپانی «رادیوس» باشد.

«اولیور استون»، کارگردان سرشناس سینمای جهان نیز قصد دارد در جدیدترین پروژه سینمایی خود ماجرای «ادوارد اسنودن» را در قالب یک فیلم به سینما بیاورد.

این فیلم که یک محصول مشترک اروپایی خواهد بود از اواخر سال جاری میلادی فیلمبرداری خود را با فیلمنامه‌ای براساس کتاب «پرونده اسنودن: داستان تحت تعقیب‌ترین مرد دنیا» نوشته «لوک هاردینگ» خبرنگار نشریه گاردین مقابل دوربین می‌رود.