کد خبر: ۵۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۰۹

ايوبي فيلم‌هاي مسئله دار را به چين صادر مي‌کند!

سينماپرس: حجت الله ايوبي در مراسم افتتاحيه هفته فيلم چين در جمع خبرنگاران گفت: انشالله با توليد آثار سينمايي مشترک و اکران آنها در سينماي چين فيلم هاي توقيفي را نيز به چين صادر مي‌کنيم تا از دست آنها خلاص شويم!حجت الله ايوبي در حاشيه مراسم گشايش هفنه فيلم چين در موزه سينما در گفتگو با خبرنگاران چيني و ايراني همچنين گفت: سينماي چين اقتباسي است و در آثارشان از متون کلاسيک به خوبي استفاده مي‌کنند. فيلمهاي چين مي‌تواند مورد استقبال مردم ايران قرار بگيرد و سينماگران ايران نيز علاقه مند هستند با استفاده از متون کلاسيک و تاريخ فرهنگ چين فيلمهاي امروزي بسازند.

ايوبي با اشاره به تفاهم نامه امضا شده در خصوص توليدات مشترک تصويري ميان ايران و چين نيز گفت: دو کشور در عرصه هاي مختلف مي‌توانند با يکديگر همکاري کنند و يکي از اين همکاريها مي‌تواند توليدات مشترک باشد. ارتباط خوبي بين دو کشور به وجود آمده است و مايل هستيم در بازار چين حضور داشته باشيم تا با ارائه فيلم هاي ايراني در اين بازار بتوانيم مردم چين را با فرهنگ خودمان آشنا کنيم.

وي ادامه داد: راه ابريشم جزو افتخارات ايران و چين است و بايد گفت قلب راه ابريشم، اين دو کشور بحساب مي آيند. راه ابريشم راه تجارت و اقتصاد نبود و مي‌توانستيم از اين راه براي تبادل فرهنگي استفاده کنيم اما اين همکاري با يک تاخير بسيار طولاني ۱۰۰ ساله روبرو شد.ايران و چين ارتباطات سينمايي خوبي دراين مدت با يکديگر نداشتند اما اين اراده در چيني ها ديده مي‌شود تا بتوانند از راه ابريشم به عنوان يک مسير تبادل فرهنگ استفاده کنند.

رئيس سازمان سينمايي همچنين در بخشي ديگر از گفتگوي خود با خبرنگاران از قطعيت برگزاري مستقل بخش بين الملل جشنواره فيلم فجر امسال خبر داد و گفت: برگزاري مستقل اين بخش و در فرصتي جداگانه ميتواند به جذب فيلمسازان ديگر کشورها براي حضور در ايران کمک کرده و آنها را با فرهنگ و آداب ايرانيان بخوبي آشنا نمايد؛ ضمن اينکه فيلمسازان ايراني هم از تجربه آنها در عرصه فيلمسازي بهره بيشتري مي‌برند.

اين گزارش حاکيست ايوبي در مراسم افتتاحيه خطاب به رييس سازمان ملي راديو، تلويزيون، مطبوعات چين و نيز سفير اين کشور در ايران که در مراسم حضور داشتند بيان کرد: شما ۱۵۰ سال پس از ميلاد، کاغذ را اختراع کرديد و اروپايي‌ها تقريبا ۱۵۰۰ سال بعد از کاغذ و قلم شما استفاده کردند. ما و شما ملتي هستيم که هنري به اسم خوشنويسي را داريم و تنها تمدن‌هايي هستيم که خط براي‌مان يک هنر تلقي مي‌شود.

ايوبي با اشاره به اينکه دو کشور ايران و چين تقريبا همزمان با يکديگر سينما را شروع کردند ادامه داد: امروز جهان علاقه‌مند است حرف‌هاي پدرها و پدربزرگ‌ها را بشنود. ما و شما از جهت تمدني در مقام پدر و پدربزرگي هستيم و چه قدر خوب است که مي‌توانيم براي جوان‌ها به زبان سينما سخن بگوييم.

رييس سازمان سينمايي ايران در ادامه با بيان اينکه امروز در جهان، سينماي ايران و سينماي چين وجود دارد با شوخي و خنده خطاب به مسئولان سينماگران چيني حاضر در مراسم گفت: اميدوارم مردم ايران همان‌قدر که کالاهاي چيني را خوب مي‌شناسند و در خانه‌هايشان کالاهاي اين کشور زياد ديده مي‌شود سينماي چين را هم بشناسند. همچنين خيلي خوب مي‌شود اگر ما بتوانيم با معاون وزير چين معامله‌اي را انجام دهيم.

ايوبي درباره اين معامله با همان لحن شوخي گفت: مي‌توان شرايطي فراهم کرد تا يک بيستم سينماهاي چين فيلم‌هاي ايراني و يک بيستم سينماهاي ايران هم فيلم‌هاي چيني را نمايش دهند. البته به سينماگران ايراني اين را بگويم که با يک بيستم سينماهاي چين تقريبا هزار و ۱۰۰ سينما گيرشان مي‌آيد. اما ترجيح مي‌دهم عدد آن طرف را نگويم.

هفته فيلم چين در تهران با نمايش ۵ فيلم «خاطرات پليس»، «پرواز شمشير در دروازه اژدها»،« شريک چيني»، «راه» و نمايش «شاه ميمون» در موزه سينما برگزار خواهد شد.