کد خبر: ۵۳۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۳

عمار حکيم: دور کردن ايران از کنفرانس پاريس "طرحي ناموفق" است

فارس/ رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق با محوري خواندن جايگاه ايران در منطقه اعلام کرد که دور کردن ايران از کنفرانس پاريس و عدم مشارکت اين کشور در ائتلاف بين‎المللي عليه داعش «طرحي ناموفق» است.

به گزارش پايگاه خبري «الفرات نيوز»، رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق امروز طي سخناني در انجمن فرهنگي اعلام کرد که ايران کشوري مهم و محوري در منطقه است که مقابل تروريسم مي ايستد.

«سيد عمار حکيم» در ادامه افزود: اما براي اينکه در جنگ عليه تروريسم پيروز شويم بايد همه توان خود را به کار بگيريم تا يک جنگ سنتي را تجربه نکنيم.

عمار حکيم افزود: براي جنگ با تروريسم به هرگونه هماهنگي که لازم است، نياز داريم.

رئيس مجلس اعلاي اسلامي عراق گفت: دور کردن ايران از کنفرانس پاريس درباره تروريسم «طرحي ناموفق» است اما عراق از دوستان و همپيمانان خود را ترک نمي کند.

«فواد معصوم»، رئيس جمهور عراق نيز از اينکه از جمهوري اسلامي ايران براي شرکت در نشستي در پاريس با موضوع تلاش براي مقابله با گروه موسوم به دولت اسلامي عراق و شامات يا داعش دعوت به عمل نيامده است ابراز تأسف کرد.

فواد معصوم در گفت‌وگويي اختصاصي با آسوشيتدپرس همچنين گفت: نيازي نيست که مصر، امارات و عربستان سعودي در حملات هوايي عليه گروه داعش شرکت کنند.

رئيس جمهور عراق با تاکيد بر اينکه «هرگونه اقدام براي مقابله با داعش بايد دربرگيرنده ايران باشد" افزود: ايران و عراق مرزهاي به طول هزار کيلومتر دارند و تهران از آغاز حمله داعش کمک‌هاي انساني و نظامي به ما ارائه کرده است».

فواد معصوم تاکيد کرد: مهم اين است که همه در تصميم گيري مشارکت داشته باشند و حضور داعش در عراق مشکلات فراواني براي منطقه و دنيا به همراه خواهد داشت.