کد خبر: ۵۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۴

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت: دولت موجب آرامش جامعه شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید: تعامل میان دولت و مجلس موجب ایجاد ارامش در جامعه شده است و اگر استیضاحی هم هست فقط در جهت ایحاد تعامل و برطرف کردن خلاء های مجلس است.

سید محمد حسین میرمحمدی در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: اقدامات دولت یازدهم در یک سال اخیر برای مردم ارامش بخش بوده است.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار درمجلس شورای اسلامی افزود: درحوزه ی اقتصاد، سلامت و البته کشاورزی تدابیری که دولت به کار بسته است، تا حدودی در وضعیت توازن بخشی به آرامش و امید در جامعه موثر بوده است.

وی با تاکید بر این که دولت در طول مدت یک سال گذشته به نسبت موفقیت هایی داشته که قابل تامل هستند،افزود: البته در این میان خلاءهایی نیز وجود دارند که باید برطرف شوند.

میرمحمدی با اشاره به این خلاء ها گفت: حمایت از تولید باید به صورت عملی تحقق پیدا کند و اعتبارات آزاد شده و نقدینگی در جامعه برای رونق تولید به نسبت درستی تزریق شود.

وی افزود: در این میان دولت باید اختیاراتی را به ادارات استانی و شهرستانی برای حمایت از تولید در بخش کشاورزی وصنعت ارایه کند تا این بخش ها نیز بتوانند به صورت مستقل کارهای خود را جلو ببرند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم گفت: دولت باید به حوزه ی جوان گرایی بیشتر بپردازد و از به کارگیری بازنشستگان تا آنجایی که امکان دارد، خودداری کند.

وی گفت: اینها مباحثی است که دولت محترم باید بر روی آن تمرکز بیشتری داشته باشد.

این نماینده مجلس نهم با اشاره به این که برخی در این روزهای یک سالگی دولت یازدهم به مقایسه قول های اولیه و اقدامات فعلی می پردازند و میزان موفقیت دولت را بر این اساس می سنجند خاطر نشان کرد:من قول های اولیه و وعده هایی که اقای رییس جمهور به مردم دادند را چندان به ذهن نسپرده ام زیرا آنچه مهم و البته مشخص است،اقدامات مناسب و مثبتی است که دولت علی رغم تمامی مشکلاتی یک سال اخیر، توانسته انجام دهد.

میرمحمدی در پاسخ به این که در حال حاضردولت اظهار کرده که برای انجام اقدامات خود نیاز به آرامش دارد،استیضاح های مطرح شده پس از استیضاح اول در مجلس آیا این ارامش را بر هم نمی زند گفت: مجلس و دولت در جهت ایجاد این ارامش حرکت خواهند کرد و باقی مسایل همگی حاشیه سازی هایی است که انجام می شود.

وی ادامه داد:انجام دادن تکالیف مجلس به معنی قطع این تعامل و حاشیه سازی نیست ودرواقع مانع ازاین نمی شود که مجلس در حوزه هایی که اشکال وجود دارد، تذکر،سوال و یا استیضاح نکند.
این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که استیضاح نوعی تعامل و کمک به بر طرف کردن مشکلات دولت است گفت: استیضاح و وسوال و تذکردرراستای کمک به دولت و فضای تعاملی مجلس است و به این علت نیست که خدایی نکرده بخواهیم نگاه مقابله ای با دولت داشته باشیم.

این نماینده مجلس افزود: دولت و مجلس باید نگاه روبه رو رشد و رو به جلو داشته باشند و مجلس می خواهد با این ابزار های نظارتی خلاها یی را که در دولت وجود دارد، برطرف بکند.

میرمحمدی در مورد بسته ی خروج از رکود غیر تورمی دولت و پیش بینی مجلس در مورد موفقیتی که این بسته می تواند در حوزه ی اقتصادی کشور داشته باشد نیز گفت:بعضی از مفادش این بسته با طرح حمایت از تولید ملی مورد نظر مجلس مطابقت دارد که سال گذشته در مجلس مطرح شد و البته برخی از بخش ها نیز متفاوتند.