کد خبر: ۵۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۲

بارش باران در سواحل شمالی

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ضمن تشریح آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوای کشور در سه روز آینده، از بارش باران در سواحل شمالی کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، در این باره گفت: براساس آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هواشناسی کشور طی سه روز آینده، شاهد بارش باران در سواحل شمالی کشور، استان اردبیل و شمال استان آذربایجان شرقی خواهیم بود که این وضعیت گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه وضعیت دریای خزر در این مدت مواج پیش‌بینی شده، گفت: طی امروز و فردا با توجه به افزایش سرعت باد در استان‌های البرز و تهران، احتمال بروز گرد و خاک در این دو استان وجود دارد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین از وقوع طوفان و گرد و خاک در مناطق شرقی کشور به ویژه زابل خبر داد و گفت: در سه روز آینده طوفان و گرد و خاک منجر به کاهش دید افقی در این مناطق خواهد شد.

وی درباره وضعیت آب و هوای تهران در روزهای جمعه و شنبه نیز گفت: در این مدت آسمان تهران صاف و در پاره‌ای از نقاط با گرد و خاک پیش‌بینی شده و بیشینه دما در این استان نیز به ترتیب در روزهای جمعه و شنبه 32 و 33 و کمینه دما در این مدت 21 و 20 درجه سانتیگراد خواهد بود.

وظیفه همچنین درباره وضعیت آب و هوا در دو استان گیلان و مازندران نیز گفت: برای روز جمعه آسمان این دو استان وضعیت نیمه ابری همراه با بارش پراکنده، وزش باد و مواج بودن دریا و در روز شنبه نیز آسمان این دو استان کمی ابری، گاهی نیمه ابری و همراه با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، استان اردبیل را با بیشینه و کمینه دمای 19 و 10 درجه سانتیگراد در روز جمعه خنک‌ترین استان کشور اعلام کرد و گفت: استان خوزستان نیز با بیشینه دمای 43 و کمینه دمای 27 درجه سانتیگراد گرم‌ترین استان کشور در روز جمعه خواهد بود.