کد خبر: ۵۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۲

دیدارهای فشرده‌ اشتون با ۱+۵

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنج‌شنبه) دیدارهای فشرده‌ای را با اعضای ۱+۵ داشت و بدین‌ترتیب آماده دور تازه گفتگوهای هسته‌ای شد که روز جمعه در نیویورک آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مایکل مان، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که کاترین اشتون دیدارهای فشرده‌ای با اعضای گروه 1+5 داشته است. این درحالی است که دور تازه گفتگوها میان ایران و شش قدرت جهانی فردا (جمعه) در نیویورک آغاز می‌شود.

این درحالی است که یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است امشب و فردا هیئت‌های مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا در چارچوب مذاکرات آتی چند‌جانبه هسته‌ای تهران و گروه 1+5 تحت رهبری اتحادیه اروپا (مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا) دیدارهایی دوجانبه داشته باشند.

پیشتر نیز ماری هارف سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا اعلام کرده بود که هیئت‌های طرفین ایرانی و آمریکایی طی امروز و فردا دیدارهایی با یکدیگر خواهند داشت.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه‌ای از پیشرفت بسیار محدود در موضوع تحقیقات درباره برنامه هسته‌ای ایران ابراز ناامیدی کرد. در این بیانیه آمده است: "اتحادیه اروپا با پیشرفت بسیار محدود در ابعاد نظامی ممکن ناامید شده است. این مسئله بسیار ضروری و فوری است که ایران به صورت کامل و یک درچارچوب زمانی  در تمام زمینه‌های مرتبط با آژانس همکاری داشته باشد."