کد خبر: ۵۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۱۱

تسلط داعش بر روستاهاي کردنشين شمال سوريه و هشدار نسبت به وقوع فاجعه ي انساني

شفقنا: سازمان تروريستي داعش در پي حملات سنگين توپخانه اي و زره پوشهاي خود بر بيش از 20 روستاي پيرامون شهر عين عرب -در شمال سوريه- مسلط شده است و دست به کشتار تعدادي از ساکنان زده است.

تسلط داعش موجب شده است تا اهالي اين روستاهاي کردنشين از بيم کشتارهاي وحشيانه ي داعش- در صورت پيشروي بيشتر- مجبور شوند تا به روستاهاي همجوار مهاجرت کنند.

از سوي ديگر ائتلاف ملي سوريه نسبت به خطر کشتارهاي احتمالي هشدار داده است و از جامعه ي بين المللي خواسته است تا تدابيري فوري در حمايت از اهالي اين روستاها اتخاذ کند.

ديدبان حقوق بشر در سوريه نيز گفته است اين سازمان افراطي بر منطقه کوباني- در نواحي مرزي سوريه و ترکيه- چيره شده است و توسعه طلبي خود در نواحي کرد نشين را افزايش مي دهد، اقدامي که مناطق خودگردان کرد را پس از گذشت سه سال از بحران سوريه با خطر شکست و کشتار مواجه مي کند.

رئيس سازمان ديدبان حقوق بشر در سوريه- رامي عبدالرحمان- به خبرگزاي فرانسه گفت: طي 24 ساعت گذشته داعش موفق شد تا با آتش توپخانه اي سنگين بر 21 روستاي کردنشين در حومه ي شرقي و غربي شهر عين عرب تسلط پيدا کند.

وي اشاره کرد: هزاران شهروند کرد از اين منطقه دفاع مي کنند و شهر کوباني به شکل کامل توسط تروريست ها محاصره شده و تنها ورودي به اين ناحيه از خاک ترکيه مي باشد.

در مورد سيطره ي داعش بر کوباني بايد گفت که اين گروهک جهت اطمينان از اتصال جغرافيايي بخش بزرگي از مرزهاي ترکيه و سوريه اين اقدام را انجام مي دهد تا زمينه را براي هجوم به بخش هايي ديگر همچون استان حسکه فراهم نمايد.

همزمان با شدت گرفتن حملات گروه تروريستي – تکفيري داعش در شمال سوريه، هزاران تن از کردهاي سوريه به سوي منطقه مين گذاري شده مرز ترکيه متواري شده اند.

همچنان بر تعداد آوارگان در مرز ترکيه افزوده مي شود. در اين ميان کردهاي ترکيه نيز براي کمک رساني به کردهاي سوريه درحال حرکت به مرز سوريه مي باشد.

بنابر اين گزارش، تروريستهاي داعش به شهر کردنشين قباني در شمال سوريه حمله کرده اند و تاکنون دست کم 3 هزار تن از کردهاي منطقه به سوي مرز ترکيه متواري شده اند، اما ترکيه اجازه ورود به خاک اين کشور را نمي دهد.