کد خبر: ۵۳۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۳

عينک هوشمند سوني براي رقابت با عينک هوشمند گوگل اواخر اسفندماه عرضه مي‌شود

فارنت: در ماه‌هاي گذشته ابزارهاي پوشيدني هوشمند از بازار گرمي برخوردار بودند اما ظاهرا هنوز رقيب جدي براي عينک هوشمند گوگل به بازار معرفي نشده بود تا اينکه امروز سوني اولين نمونه اوليه عينک هوشمند خود را در وب‌سايت خود معرفي کرد.

البته سوني نمونه بسيار ابتدايي اين محصول را در نمايشگاه CES 2014 در معرض ديد همگان قرار داده بود که البته کاملا يک نمونه اوليه بود و هنوز جاي کار فراواني داشت اما نمونه معرفي شده امروز به سنسورهاي مورد نياز مانند شتاب‌سنج، ژيروسکوپ، قطب‌نماي ديجيتالي ، حسگر نور محيط و البته سنسور دوربين 3 مگاپيکسلي مجهز شده که نکته جالب سيمي است که به انتهاي عينک هوشمند سوني متصل شده و اين عينک را به يک پک باطري و ميکروفون و حسگر بيروني متصل مي‌کند.

سوني البته کيت نرم‌افزاري اين عينک هوشمند را براي توسعه‌دهندگان نرم‌افزار منتشر کرده و وعده داده که نسخه اوليه تجاري اين عينک را در اواخر اسفند ماه در اختيار توسعه‌دهندگان قرار خواهد داد. صرف‌نظر از تفاوت سخـ‌افزاري و اضافه شدن پک باطري خارجي به اين عينک در مقايسه با عينک هوشمند گوگل، سوني همچنين در صفحه نمايش اين عينک است که سوني از يک صفحه مونوکروم سبز براي نمايش اطلاعات لازم در برابر چشم کاربر بهره برده است.

عينک هوشمند SmartEyeglass سوني با تمام دستگاه‌هاي مجهز به اندرويد هماهنگ خواهد شد و مي‌تواند اطلاعاتي همچون ناتيفيکيشن‌ها و ساير اطلاعات مفيد مانند اطلاعات مورد نياز براي مسيريابي را در اختيار کاربر قرار دهد. شرکت ژاپني سوني هم‌اکنون در حال کار با توسعه‌دهندگان واقعيت افزوده است که مطمئنا با اضافه شدن آن، SmartEyeglass مي‌تواند به رقيبي جدي براي عينک هوشمند گوگل تبديل شود.