کد خبر: ۵۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۰

نخست‌وزير هند: القاعده در هند شکست خواهد خورد

نخست‌وزير هند در مصاحبه‌اي گفت: القاعده تلاش مي‌کند تا نيروهايي را در اين کشور جذب کند. وي در عين حال از مسلمانان هند به سبب تعهدشان براي مبارزه براي منافع اين کشور تحسين کرد.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري رويترز، اوايل ماه جاري ميلادي، القاعده تشکيل نخستين شاخه خود با هدف انجام عمليات در جنوب آسيا را اعلام کرد. چند روز پس از آن اين شاخه مدعي ربودن يک کشتي نيروي دريايي پاکستان شد.

نارندرا مودي، يک ملي گراي هندو که ماه مه به مقام نخست وزيري هند انتخاب شد اخيرا به سبب سکوت در برابر برخي خشونت‌ها در اين کشور با انتقاد مواجه شد.

وي خاطرنشان ساخت: مسلمانان هند ميهن پرست هستند و به کشورشان خيانت نمي‌کنند.
مودي در مصاحبه با شبکه سي‌ان ان خاطرنشان ساخت: مسلمانان هند براي خدمت به کشورشان زندگي کرده و جان خود را در راستاي کشورشان فدا خواهند کرد. آن‌ها خواهان هيچ اتفاق بدي براي کشور هند نيستند.

نارندرا مودي مدت‌ها مورد نفرت مسلمانان هند قرار داشته که علت آن شورش‌هاي سال 2002 هنگامي که وي مقام وزارت ايالت گجارات را برعهده داشت بوده است.

نخست‌وزير هند گفت: تهديد افراط گران متوجه يک کشور يا يک نژاد نيست بلکه يک جنگ ميان انسانيت و انسان ستيزي است.

مودي در اين مصاحبه که در آستانه سفر خود به آمريکا براي ملاقات با باراک اوباما انجام داد گفت" روابط ميان واشنگتن و دهلي نو همچنان به روند پيشرفت خود ادامه خواهد داد.

وي تاکيد کرد: از پايان قرن بيستم تا دهه اول قرن بيست و يکم ما شاهد تغييري بزرگ در اين روابط بوده‌ايم و روابط ما عمق بيشتري پيدا خواهد کرد.