کد خبر: ۵۳۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۴۰

رضا يزداني: هميشه دوست داشتم تا کاري را به صورت پلان سکانس کار کنم

باني فيلم: رضا يزداني که فيلم «يه تصادف ناجور» را براي جشنواره فيلم و عکس همراه تهران ساخته ، تکنيک صدابرداري و فيلمبرداري کارش را با استفاده از تکنيک صدابرداري و فيلمبرداري زير آب معرفي کرد.

به گزارش ستاد خبري جشنواره فيلم و عکس همراه تهران، رضا يزداني در اين نشست که با حضور مهيار جوادي فر و علي اوجي برگزار شد، فيلم ساخته شده را بيشتر به يک ويدئو کليپ نزديک دانست. رضا يزداني در ابتداي اين نشست به حضور خود در فضاي سينما و تلويزيون اشاره کرد و گفت : وقتي از طرف اين جشنواره براي ساختن فيلم به من پيشنهاد دادند ابتدا قبول نکردم، اما بعدا تصميم گرفتم تا به نحو ديگري اين کار را انجام دهم.

اين خواننده افزود : تصميم گرفتم تا يکي از ترانه هايم را اجرا کنم و ابتدا و انتهاي آن را دو قسمت اضافه کنم تا به فيلم کوتاه شبيه شود.

يزداني ترانه به کار رفته در اين فيلم را متعلق به يک سريال تلويزيوني خواند و ادامه داد : محل فيلمبرداري ما محل فيلم ياد شده است. هميشه دوست داشتم تا کاري را به صورت پلان سکانس کار کنم و در اين جشنواره اين فرصت دست داد. مهيار جواديفر نيز که به عنوان مجري در اين جلسه حضور داشت پس از معرفي سوابق هنري و موسيقايي يزداني از او درباره انگيزه ساخت اين فيلم کوتاه و امکان تجربه مجدد فيلمسازي با موبايل پرسيد که يزداني تاکيد کرد: قطعا اين تجربه را ادامه خواهم داد. رضا يزداني موبايل را عضو جدايي ناپذير از زندگي انسان دانست و تصريح کرد : امروز هر کسي در جمع يا تنها مشغول کار کردن با موبايل است. ما هر روز دقايقي را با موبايل فيلمبرداري مي کنيم و اينکه فيلم هاي شخصي در اين جشنواره جنبه عمومي پيدا کرده اند بسيار جذاب و باعث آفرينش فکري است. در ادامه نشست علي اوجي مشاور و برنامه ريز رضا يزداني که در اين فيلم به عنوان مشاور کارگردان حضور دارد، سوابق فيلم سازي خود را عنوان کرد و گفت : ايده اي که رضا يزداني براي اين فيلم داشت بسيار از لحاظ اجرا برايم سخت به نظر رسيد. اما در نهايت بسيار خوب از پس آن برآمديم. در انتهاي اين نشست رضا يزداني به تشريح مراحل ساخت فيلم موبايلي "يه تصادف ناجور" پرداخت و گفت : در ساخت اين فيلم براي جلوگيري از تکان هاي شديد از استيدي کم استفاده کرديم. وي افزود : کيفيتي که از اين کار در جشنواره پخش شد بسيار پايين بود .

يزداني اضافه کرد : در مورد صدا برداري، ترانه ي اين اثر در استوديو ضبط شده است اما ابتدا و انتهاي فيلم حتي قسمت زير آب را با خود موبايل صدابرداري کرده ايم. در انتهاي اين نشست علي اوجي به کيفيت تصويربرداري که موبايل ها براي تصويربرداران فراهم کرده اشاره کرد. رضا يزداني نيز تجربه ي ساخت فيلم با موبايل را بسيار خوب خواند و نسبت به ادامه کار با موبايل ابراز علاقه کرد.