کد خبر: ۵۳۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۲

کارگردانی که می‌گوید قربانی شده است

 کارگردان «شیفتگی» که موفق به دریافت مجوز برای نمایش فیلم‌اش نشده و درخواستش برای مجوز ساخت فیلم جدیدش هم رد شده است، از نگارش فیلمنامه جدیدی خبر داد تا امسال بتواند حتما یک فیلم بسازد.

علی عصمتی زمانی درباره جدیدترین اظهارنظرهایی که نسبت به عدم صدور مجوز اکران به فیلم «شیفتگی» مطرح شده است، بیان کرد: ظاهرا در هر مقطعی از زمان، یک نفر باید قربانی شود تا نفرات بعدی برای سخت فیلم‌هایشان حواس خود را جمع کنند و اگر خوش‌بیانه نگاه کنم از سر شانس و تصادف این دفعه قربانی من بودم.

او درباره این اظهارات که اگر پیش از این در فیلمی بازیگر زنی با موهای تراشیده بازی کرده و فیلم هم اکران شده است اما این تصمیم اشتباهی بوده که از این پس مجوز نخواهد گرفت، افزود: متأسفم از اینکه این فیلم حتی امکان نمایش برای مخاطبان خاص را هم پیدا نکرده است. در حالی که من این فیلم را فقط برای مخاطب داخلی ساخته بودم و اگر قصد داشتم آن را برای جشنواره‌های خارجی بسازم شک نکنید تا به حال در 20 جشنواره شرکت کرده و هزینه ساخت آن هم برگشته بود.

این کارگردان با اشاره به اینکه تمام هزینه ساخت فیلم را شخصا پرداخت کرده است، گفت: پیش از شروع فیلمبرداری و در هنگامی که تست گریم زده می‌شد به این نتیجه رسیدیم که باید موهای بازیگر زن (رویا تیموریان) تراشیده شود و حتی برای این کار پیگیری‌هایی هم انجام شد و مطمئن شدیم که اگر موها با ماشین شماره چهار تراشیده شوند از نظر شرعی مشکلی نیست. اما گویا موها بلندتر از آنچه باید باشند هستند و اگر این مسئله مطرح باشد که در صورت بیشتر تراشیده شدن موها، مشکلی برای اکران پیش نمی‌آمد، باید دلیل این اتفاق را از گروه گریم فیلم جویا شوم.

عصمتی زمانی تأکید کرد: همیشه این تصور را داشتم که شاید فیلم به دلیل موضوعی که مطرح می‌کند در زمان اکران به مشکل بربخورد اما اصلا فکرش را هم نمی‌کردم برای موهای تراشیده شده بازیگر امکان نمایش فیلم وجود نداشته باشد.

او که چندی قبل خبر از آماده سازی برای ساخت فیلم جدیدی را اعلام کرده بود، ادامه داد: فیلمنامه‌ای که ارائه کردم به دلیل اینکه اتفاقات آن در یک شب مانده به انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، مجوز ساخت نگرفت که البته فکر می‌کنم این اتفاق فقط به دلیل نبود اعتماد است.

علی زمانی عصمتی درباره این تصور خود توضیح داد: بعید می‌دانم اگر این سوژه را کارگردان دیگری برای ساخت ارائه می‌کرد، درخواستش رد می‌شد و به همین دلیل به نظر می‌رسد قبول نشدن درخواست من برای ساخت این فیلم فقط از عدم اعتماد ناشی می‌شود.

کارگردان «شیفتگی» با اشاره به اینکه قصد دارد این فیلم را در زمانی دیگر برای ساخت پیگیری کند، گفت: تصمیم دارم امسال با توجه به اتفاقاتی که پیش آمده حتما فیلمی بسازم به همین دلیل مشغول نگارش طرح جدیدی هستم که امیدوارم موفق به دریافت پروانه ساخت شوم.

به گزارش ایسنا، دبیر شورای پروانه نمایش فیلم‌های سینمایی به تازگی اعلام کرد: طبق نظر این شورا فیلم «شیفتگی» به دلیل موهای تراشیده بازیگر زن‌ خود از نظر قانونی و شرعی نمی‌تواندبه این شکل مجوز اکران بگیرد.
منبع: ایسنا