کد خبر: ۵۳۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۸۵

آشنا: انصار حزب الله بداند که دوران ترکتازي‌هاي دهه 70 به پايان رسيده است

مشاور فرهنگي رئيس جمهور نسبت به گشت ارشاد موتوري گروه انصار حزب‌الله واکنش نشان داد.
مشاور فرهنگي رئيس جمهور نسبت به گشت ارشاد موتوري گروه انصار حزب‌الله واکنش نشان داد.

به گزارش «تیک»، حسام‌الدين آشنا، در خصوص گشت‌ ارشاد موتوري گروه انصار حزب‌الله گفت: آقاي عبدالحميد محتشم خوب است به ياد داشته باشد دوران ترکتازي‌هاي دهه 70 به پايان رسيده است.

وي ادامه داد: نه نيروي انتظامي و نه ارشاد و نه قوه قضائيه و نه وزارت کشور و نه حتي بسيج هيچ‌کدام از موتورسوارهاي ايشان استقبال نخواهند کرد به خصوص اينکه اگر کلاه ايمني به سر نداشته باشند.

به نوشته ی ایلنا، لازم به ذکر است که ۲۳ شهريور ماه امسال انصار حزب الله به طور رسمي اعلام کرد که با چهار هزار نيرو براي مبارزه با بدحجابي و فساد به سطح شهر مي‌آيد و نيروهاي موجود براي پوشش کامل اين فريضه سه هزار زن و بقيه مرد هستند. درحالي که در‌‌ همان موقع وزارت کشور اعلام کرد هرگونه فعاليت دسته جمعي از جمله گشت‌هاي امر به معروف و نهي از منکر انصار حزب الله بايد با مجوز وزارت ارشاد صورت گيرد. دبير کل انصار حزب الله با صدور بيانيه‌اي با يادآوري اصل هشتم قانون اساسي ذکر لساني را بلامانع دانست و کارشان را فريضه‌اي دانست که به هيچ قانوني مربوط نيست.

ستاد اجرائي انصار حزب‌الله روز چهارشنبه نيز در بيانيه‌اي با بيان اينکه گروه‌هاي امر به معروف و ناهي از منکر سيار نه ضابط قضائي هستند و نه مامور به بگير و ببند که نياز به کسب اجازه از کسي داشته باشند. آنان جمعي دغدغه‌مند هستند که در اين وانفساي لجام گسيختگي فساد و فحشا در معابر براي اقامه فريضه واجب الهي قيام کرده اند و هزينه آن را نيز به جان خريده اند که تاريخ همين چند ساله شاهد محکمي بر مظلوميت و صلابت آمران به معروف و ناهيان از منکر است، با اعلام شماره‌اي به منظور تکميل و گسترش گروه‌هاي سيار امر به معروف و نهي از منکر از آقايان و بانوان درخواست کرد به عضويت اين ساماندهي دربيايند.

همچنين روح‌الله جمعه‌اي رييس مرکز اطلاع رساني و امور بين‌المل وزارت کشور در گفت‌وگويي که با ايلنا روز چهارشنبه داشت، تاکيد کرد: هنوز بر مواضع خودمان و حرف‌هاي وزير کشور مبني بر اينکه هر حرکت دسته جمعي نياز به مجوز دارد، هستيم.

محمدباقر نوبخت نيز روز چهارشنبه در پاسخ به سوال ايلنا در اين خصوص با تاکيد بر اينکه نبايد فکر کنيم که از روش‌هاي غيرفرهنگي و خشن در اين خصوص مي‌توان به نتيجه رسيد، تصريح شد: گاهي برخي بر اساس احساس مسئوليت و يا اعتقادات خود از اين روش‌ها استفاده مي‌کنند در حالي که آنها بايد بدانند در سال‌هاي گذشته نيز اين روش‌ها نه تنها موثر نبوده بلکه در پاره‌اي از موارد پديده بدحجابي را تشديد هم کرده است. البته ما نبايد پديده بدحجابي را نسبت گذشته تشديد يافته بدانيم و با روش‌هاي غيرقانوني با آن برخورد کنيم.

وي با بيان اينکه ما بايد بدانيم که بانوان ما در جامعه بايد مورد احترام باشند، تاکيد کرد: اگر قرار است در اين ميان به کسي تذکري بدهيم قانون نحوه آن را تعيين کرده بنابراين هر نوع روش غيرقانوني و بي‌حرمتي به بانوان امر غير قابل پذيرش از سوي دولت است.

سخنگوي دولت اضافه کرد: تاکيد دولت در اين خصوص بر اين خواهد بود که نبايد احساس کنيم که پديده‌اي که سال‌ها در کشور ما وجود داشته امروز به پديده حادي تبديل شده و بايد با آن به شکل فيزيکي برخورد کنيم و صراحتا هم اعلام کنيم که هزينه آن را مي‌دهيم. مسلم است که اين هزينه به پاي آنها نوشته نخواهد شد بلکه هزينه اين اقدامات را اسلام مي‌دهد.

نوبخت با تاکيد براينکه دولت هيچ اقدام غيرقانوني و بدون مجوزي را تاييد نمي‌کند، عنوان کرد: ما مخالف اين گونه اقدامات هستيم و دستگاه‌هاي ذي‌ربط نيز بايد در ارتباط با وظايف خود با اين مسئله برخورد کنند.