کد خبر: ۵۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۹۷

علم الهدی: حرکت افراطی تحت عنوان امر به معروف آب ریختن به آسیاب دشمن است

امام جمعه مشهد گفت: مردم باید توجه داشته باشید که حرکت های افراطی تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر آب ریختن به آسیاب دشمن محسوب می شود. 
 
آیت الله احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه این هفته مشهد با تاکید براینکه باید دنبال رو رهبری در همه زمینه باشیم گفت: نباید بگذاریم دشمن با نام دین و واجب شرعی مردم را گول بزند.
 
وی همچنین افزود: اقدام وزارت امور خارجه دولت تدبیر و امید در اجرای فرامین رهبر فرزانه انقلاب برای نپذیرفتن دعوت ائتلاف آمریکا برای مقابله با گروه تروریستی داعش جای تقدیر و تشکر دارد.
 
امام جمعه مشهد اظهارداشت: عملکرد مسوولان وزارت امور خارجه بدنبال فرمایش رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر اینکه 'هر مراجعه ای که از سوی آمریکا برای مقابله با داعش شد، شما دست رد بزنید' نشانگر پیروی از مشی رهبری است.
 
وی خاطر نشان کرد: عمل به ارزش های ولایی در هر بخش از فعالیت های دولت تدبیر و امید که مشاهده شود، جای قدردانی دارد.
 
به گفته آیت الله علم الهدی مقابله و برخورد با گروه تروریستی داعش که با اقدامات فجیع و وحشیانه خود به قتل عام زنان، مردان و کودکان می پردازند، اگرچه عواطف و احساسات هر انسانی را جریحه دار کرده اما هم پیمانی با دشمنان به اسم براندازی با داعش جای تامل دارد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب با بصیرت و تدبیر متذکر شدند که گروه های طالبان، القاعده ، وهابیون، داعش و رژیم غاصب صهیونیستی تروریسم بوده و مولود نامشروع آمریکا هستند.
 
خطیب جمعه مشهد گفت: باید در فضای سیاسی دنبال رو رهبر فرزانه انقلاب باشیم چرا که معظم له همانند امام هشتم هم از بصیرت و هم از صبر و مقاومت برخوردار هستند.
 
آیت الله علم الهدی افزود: دوران زندگی امام رضا(ع) همراه با فتنه و توطئه های زیادی بود و آن حضرت با شناخت از عمق فتنه با بصیرت و صبر برخورد می کردند.
 
وی با بیان اینکه فضای سیاسی کشور اکنون متناسب با فضای زندگی امام رضا(ع) در آن دوران است، افزود: هم اکنون ما نیز در مقابل توطئه ها و فتنه ها قرار داریم که خوشبختانه رهبر فرزانه با بصیرت، مردم و مسولان را راهنمایی و هدایت می کنند.
 
خطیب جمعه مشهد مقدس تاکید کرد: در شرایط کنونی بصیرت، صبر و مقاومت در برابر توطئه دشمنان هم در روابط خارجی و هم در روابط داخلی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
وی به روزهای زیارتی امام هشتم (ع) اشاره کرد و گفت: 23 ذی القعهده که یکی از چهار روایت شهادت امام رضا(ع) می باشد و همچنین 25 ذی القعده روز حرکت آن حضرت از مدینه به مرو روزهای زیارتی می باشند.