کد خبر: ۵۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۸

واکنش دژاگه به ماندن کي روش در تيم ملي

اشکان دژاگه مهاجم تاثيرگذار تيم ملي، بازيکني بود که بارها نامش براي حضور در تيم ملي مطرح شد اما تنها در زمان حضور کارلوس کي روش پذيرفت که براي ايران بازي کند. امير قلعه نويي در سال 2007، علي دايي در سال 2008 و افشين قطبي در سال 2010 تلاش کردند اشکان را به تيم ملي ايران بياورند. قلعه نويي تلاش کرد اين بازيکن را به تيم ملي دعوت کند ولي وقتي انتقادهاي زيادي از حضور او در ايران شد، به ناگهان مسئولان فدراسيون فوتبال در تماس با خانواده اشکان دژاگه به او گفتند که اين بازيکن براي حضور در تيم ملي بايد تست بدهد. دژاگه در آن زمان در تيم دوم هرتابرلين بازي مي کرد. در سال 2008 نوبت به علي دايي رسيد. او هم تلاش کرد تا دژاگه را به تيم ملي بياورد اما موفق نشد. اشکان يک بار در مصاحبه اي اعلام کرده بود به علي دايي علاقه زيادي دارد و زمانيکه او در هرتابرلين بازي کرد، بازيکن محبوبش بود. اشکان حتي گفت که يک بار علي دايي را در آن سال ها به همراه خانواده اش ملاقات کرده است.

با اين پيش زمينه، دژاگه در دوره حضور دايي هم به ايران نيامد تا نوبت به افشين قطبي برسد. او در زمستان سال 2010، پيش از جام ملت هاي آسيا نام دژاگه را در ليست تيم ملي قرار داد و خودش به آلمان سفر کرد تا زمينه را براي حضورش در تيم ملي فراهم آورد. قطبي با اشکان و پدرش ديدارهايي داشت اما اين سفرها بي نتيجه بود چراکه او مطمئن نبود حضور در ايران به نفعش مي شود. در آن زمان باشگاه ولفسبورگ هم موافق پيوستن اشکان به تيم ملي نبود چون رقابت هاي جام جهاني در فيفا دي برگزار نمي شد و در اين حالت، آنها نزديک به يک ماه و اندي دژاگه را در اختيار نداشتند. در هر صورت اشکان به قطبي هم پاسخ منفي داد تا نوبت به کي روش برسد. نام بزرگ اين مربي باعث شد تا از همان ابتدا اشکان براي حضور در تيم ملي راغب شود. از سويي شانس حضور در جام جهاني و پيشرفت، با ايران امکانپذير بود. او هميشه مي گويد کي روش بيشترين نقش را در حضورش در تيم ملي ايران داشته است و از انتخاب تيم ملي بسيار خوشحال است. اشکان پس از ابقاي دوباره مربي پرتغالي در تيم ملي هم چنين واکنشي نشان مي دهد: «فقط مي توانم بگويم بسيار خوشحال هستم. او مربي با کيفيتي است. اگر مي رفت به ضرر فوتبال ايران بود. با کي روش مي توانيم پيشرفت کنيم و در جام ملت ها موفق باشيم.»

اشکان در پايان مي گويد: «نظمي که او در تيم ملي ايران به وجود آورده، فوق العاده است. مطمئن باشيد در جام ملت ها هم ما يک تيم خواهيم بود تا بتوانيم موفق باشيم. خيلي ها دوست داشتند کي روش در تيم ملي بماند. از مردم بگيريد تا خيلي از کارشناس ها، مربيان، مسئولان و بازيکنان. خوشحالم که دوباره مي توانم با اين مربي بزرگ کار کنم و از او چيزهاي جديد ياد بگيرم. کي روش يکي از بهترين مربياني است که تا به حال با او کار کرده ام.»