کد خبر: ۵۳۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۷

شايعه اي که با حرف هاي کي روش قوت گرفت/ رحمتي به تيم ملي دعوت نمي شود؟!

چند روز پيش منابع خبري در تيم ملي فاش کردند کارلوس کي روش سرمربي تيم ملي ديگر مهدي رحمتي را به تيم ملي دعوت نمي کند. شنيدن اين خبر با توجه به ايميلي که کارلوس قبل از جام جهاني براي مهدي رحمتي ارسال کرد، عجيب بود. او در اين ايميل براي رحمتي نوشته بود که اگر بعد از جام جهاني در کنار ايران باشد، مشکلي براي دعوت کردنش ندارد.

کي روش با اين اقدام در واقع مهدي رحمتي را که عليه اش بود، در کنار خودش قرار داد. اما از همان روزها نزديکان سرمربي مي گفتند او مهدي را ديگر دعوت نمي کند چراکه بعضي از ملي پوش ها با او اختلاف دارند. براي کي روش يک نکته در تيم ملي بسيار اهميت دارد؛ يکپارچه بودن تيم. يکي از دلايلي که او روي نام رحمتي خط قرمز کشيد همين بود چراکه اعتقاد داشت اختلافاتش با چند بازيکن از جمله نکونام به تيم ملي ضربه مي زند. کي روش در آخرين مصاحبه خود هم وقتي خبرنگار از او پرسيد که آيا مهدي رحمتي شانس دعوت دوباره به تيم ملي را دارد، گفت: «مهمترين مطلب اين است که اينجا آمده‌ام تا با اتحاد در کنار هم باشيم و علاقه دارم اين «متحد بودن» را ايجاد کنم و به هيچ عنوان علاقه‌اي به «تفرقه» و «دو دستگي» در تيم ملي و فوتبال ايران ندارم! چون بايد بتوانيم قو‌يتر از گذشته باشيم به اين دليل که رقباي ما همه بيرون از خانه هستند.»

کي روش با بيان اين جملات در مقابل سوال دعوت دوباره از رحمتي، منظورش را به همه رساند. مربي پرتغالي هنوز از اختلاف هاي عميق رحمتي با بعضي از بازيکنان مطلع است و ترجيح مي دهد مهدي رحمتي را در ليستش قرار ندهد. او در اين باره گفته است: «راجع به جزئيات، اطلاعات خاص و تصميم‌گيري‌هاي خاص خواهيم داشت. مطلبي را که در گذشته گفتم را باز هم تکرار مي‌کنم در تيم ملي به روي همه افرادي که فعل خواستن را براي حضور در تيم ملي دارند باز است. در درجه دوم مباحث فني و تکنيکي را مد نظر قرار داده و اين موضوع مطمئنا جزء تصميماتم خواهد بود. البته مطلع هستيد که محدوديت‌هايي براي دعوت از بازيکنان به تيم ملي وجود دارد بنابراين نمي‌توان همه بازيکنان را به تيم ملي دعوت کرد.»

 اين جملات کي روش هم معناي خاصي دارد. رحمتي پس از جدايي از استقلال و حضور در تيم پيکان به همان شکلي بازي کرد که سرمربي مي خواست. اين دروازه بان نسبت به سال گذشته افت نسبي داشته است و حالا کي روش مشخصا به «مباحث فني» اشاره مي کند. آيا با کدهايي که کارلوس کي روش داده، رحمتي بايد اميدوار به دعوت دوباره به تيم ملي باشد؟ با اين حرف ها که بعيد به نظر مي رسد.