کد خبر: ۵۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۵۴

عرضه‌ي بازي "Destiny" فروش پلي‌استيشن 4 را 300 درصد افزايش داده است!

کارشناسان Destiny را عامل اصلي افزايش فروش پلي‌استيشن 4 در بريتانيا، در دو هفته‌ي گذشته مي‌دانند. به طوري که آمار فروش اين کنسول هر هفته سه برابر شد تا جايي که فروش کنسول سوني نسبت به ايکس‌باکس وان با نسبت 2:1 اعلام مي‌شود.

با وجود اين که گزارش MCV آمار اين فروش شگفت‌انگيز را به نقل از يک منبع ناشناخته‌ي معتبر تاييد مي‌کند، اما هيچ عدد و رقمي در اين‌باره اعلام نشده است. آمار اعلام شده به معناي اين است که در هفته‌ي گذشته، پلي‌استيشن 4 بيشترين ميزان فروش خود در اروپا را تجربه کرده است. اتفاقي که قبلا در امريکاي شمالي و با همين بازي رخ داده بود.

با وجود اين‌که ميزان فروش پلي‌استيشن 4 نسبت به کنسول مايکروسافت بسيار بيشتر بوده است، اما بايد به اين نکته اشاره کرد که ايکس‌باکس وان نيز افزايش فروش را بعد از عرضه‌ي عنوان Destiny تجربه کرد. اين در حالي است که مايکروسافت علاوه بر اين‌که حق تبليغات اين بازي براي ايکس‌باکس وان را نداشت، تمام باندل‌هاي سرنوشت با پلي‌استيشن 4 بود و مشخصا اين رويکرد سوني، جوابگو بوده است. اين افزايش فروش محدود به سخت‌افزاهاي نسل هشتم هم نمي‌شود و در آن سوي ميدان، فروش پلي‌استيشن 3 نيز از ايکس‌باکس 360 پيشي گرفته است.

مايکروسافت اين شانس را دارد تا با استفاده از حق تبليغات و بازاريابي مختص خود که با الکترونيک آرتز و اکتيويژن براي بازي‌هاي فيفا 15 و نداي وظيفه دارد، آمار فروش کنسول خود را بهبود بخشد.

اکتي اين هفته اعلام کرد که عنوان سرنوشت بيشترين ميزان فروش را در ميان بازي‌هاي جديد عرضه شده در اختيار گرفته و بيش از 325 ميليون دلار در 5 روز اول عرضه‌ي خود فروخته است.