کد خبر: ۵۳۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۴

پیشنهاد یک نماینده مجلس برای دور زدن تحریم ها

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت می گوید: مهمترین دغدغه اصلی میان دولت و مجلس بایستی استفاده بیشتر از ظرفیت داخلی و استفاده از خلاقیت جوانان کشور باشد زیرا اشتغال از متلاشی شدن خانواده ها جلوگیری می کند.

روح الله بیگی اینانلو عضو کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین در خصوص مهمترین موضوعی که به عنوان اولویت اساسی کشور باید مورد توجه مشترک دولت و مجلس قرار بگیرد گفت: معضل و مشکل اصلی کشور ما در حال حاضر بیکاری و اشتغال جوانان است و این مهم نیز در سایه بی توجهی به تولید و کارخانجات است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که تولیدی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان شعار سال استفاده کردند، تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی سه واژه متصل به هم و مکمل هم بوده است خاطر نشان کرد: اگر تولید در کشور رونق داشته باشد،اشتغال نیز هست و اگراشتغال باشد گردونه و چرخش موتور محرکه اقتصاد و سیاست و علم و اندیشه و دانش و بینش در حال حرکت خواهند بود.

وی تصریح کرد: اگر بیکاری وجود داشته باشد جمود و رکود و تعطیلی در همه جا حاکم خواهد شد، افکار مولد نیز تعطیل می شوند و لذا به اعتقاد بنده پرداختن به تولید که میلیاردها تومان هزینه شده اما گرد غبار و غم بر روی آن نشسته است مهمترین موضوع اولویت دار کشور است.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان و کارگران آبرومند از کار بیکار شده اند و به تولید ملی آنچنان که دغدغه اصلی مقام معظم رهبری بوده است پرداخته نشده است.
وی افزود: در کشور به سرمایه ایرانی آن طور که باید بها نداده ایم و به همین علت نیز با متلاشی شدن خانواده ها و این آمار بالای طلاق و عدم ازدواج جوان ها مواجه شدیم و لذا اگر من به جای دولت بودم اولین اولویت کاری خودم را در راستای حمایت از تولید و در نتیجه آن حمایت از کار معطوف می کردم.

وی در خصوص این که چه موضوعی باید در این میان مورد توجه مجلس قرار بگیرد خاطر نشان کرد: مجلس نیز باید دغدغه اصلی اش تولید و اشتغال باشد . نمایندگان با مشکل بیکاری جوانان و تعطیلی تولید در حوزه های انتخابیه شان مواجه هستند. هم مجلس و هم دولت به دور از سیاسی کاری و سیاسی بازی و به دور از تنش ها و با تفاهم و تعامل کامل باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشند که اگر این مشکل حل شود مشکل اقتصاد هم حل خواهد شد.

بیگی اینانلو گفت: دور زدن تحریم ها با حمایت از شهرک های صنعتی و کارخانجات می تواند جامه عمل به خود بپوشاند. اگر می خواهیم تحریم ها بی اثر باشند چاره ای نداریم جز حمایت از تولید و کار و اشتغال جوانان و ایجاد خلاقیت و نوآوری که تنها راه چاره برون رفت از شرایط فعلی کشور است.

/