کد خبر: ۵۳۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۸۱

تشکیل نیروی پلیس داعش در نینوا/ هلاکت 75 داعشی در حمله جنگنده‌های فرانسوی

گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) در استان نینوا واقع در شمال غرب عراق نیروی پلیس تشکیل داد، این در حالی است که یک منبع آگاه اعلام کرده است که در حملات جنگنده‌های فرانسوی به مواضع داعش 75 تن از اعضای این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند. پلیس دیالی نیز از آغاز عملیات امنیتی گسترده‌ برای پاکسازی مناطق شمال مقدادیه خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، عکس‌هایی که در پایگاه‌های اینترنتی وابسته به تروریست‌ها منتشر شده است نشان می‌دهد که افراد مسلح داعش لباس‌هایی پوشیدند که بر روی آن‌ها عبارت "پلیس اسلامی" در ولایت نینوا نوشته شده است. در این عکس‌ها نیروهای داعش سوار بر خودروهای پلیس و همچنین سوار بر یک قایق هستند.

در متن منتشر شده توسط اعضای داعش آمده است که این نیروهای پلیس به صلاحدید خود "نظم را حفظ خواهند کرد و مجرمان و فاسدان را بازداشت خواهند کرد".

در همین حال ساکنان استان نینوا گفته‌اند به نظر می رسد که ماموریت اصلی نیروهای پلیس داعش بازداشت هر شخصی است که با این گروه مخالفت کند.

ساکنان اعلام کردند که نیروهای پلیس ایست‌های بازرسی را در این مسیرها ایجاد کرده و منازل را مورد تفتیش و بررسی قرار می‌دهند.

از سوی دیگر، یک منبع اطلاعاتی آگاه در استان نینوا اعلام کرد که حملات جنگنده‌های فرانسوی تاکنون به هلاکت 75 عضو مسلح داعش در غرب موصل انجامیده است.

این منبع در مصاحبه با سومریه نیوز گفت: جنگنده‌های فرانسوی روز گذشته برای نخستین بار پایگاه‌های داعش را در 20 کیلومتری غرب موصل هدف قرار دادند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، گفت: داعش برای پیشگیری از وقوع حملات جدید جنگنده‌های آمریکایی و فرانسوی تعدادی از پایگاه‌های خود را در استان نینوا تغییر داده است و برخی از این پایگاه‌ها را تخلیه کرده و افراد مسلح خود را به پایگاه‌های جایگزین انتقال داده است.

جنگنده‌های فرانسوی روز گذشته اولین حمله هوایی خود علیه پایگاه‌های داعش در عراق را آغاز کردند.

از سوی دیگر، پلیس استان دیالی امروز (شنبه) از آغاز عملیات امنیتی گسترده‌ای برای پاکسازی مناطق شمال شهرستان مقدادیه خبر داد.

جمیل الشمری، رئیس پلیس دیالی خاطرنشان کرد که نیروهایی از ارتش و پلیس با حمایت نیروهای داوطلب مردمی عملیات امنیتی گسترده‌ای را برای پاکسازی مناطق شمال شهرستان مقدادیه آغاز کرده‌اند.

جنگنده‌ها نیز به صورت چشمگیر در حمله به مواضع داعش در ساعات اولیه صبح مشارکت کردند و این حملات نتایج مثبتی را رقم زد و باعث پیشروی نیروهای عراقی شد.