کد خبر: ۵۳۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۶۸۰
نشریه آلمانی:

اوج گیری جدال روحانی و تندروها/شیخ اعتدال با این تهدیدات عقب نشینی نمی کند

مخالفان وزیر علوم سیاست های وی را بسیار اصلاح طلبانه خواندند و به دلیل بازگرداندن برخی دانشجویان و اساتید بر سر کار، علیه وی شکایت کردند.
نشریه دی ولت نوشت: مواضع و سخنان حسن روحانی در برابر منتقدانش روز به روز روشن تر و شفاف تر می شود: "تندروها" همواره نسبت به مذاکرات هسته ای و سیاست گشایشگرانه او به جانب غرب خرده گرفته اند. این موضع گیری ها تا بدانجا پیش رفت که ماه گذشته رضا فرجی دانا، وزیر علوم دولت روحانی، استیضاح و از کار برکنار شد.

به گزارش «تیک»، مخالفان وزیر علوم سیاست های وی را بسیار اصلاح طلبانه خواندند و به دلیل بازگرداندن برخی دانشجویان و اساتید بر سر کار، علیه وی شکایت کردند.

 باد مخالف

جنگ قدرت میان روحانی و تندروهای قدرتمند کارزار جدیدی نیست. وزیر علوم روحانی اولین قربانی کابینه او در این کشمکش ها بوده است.

صبا فرزان، مدیر تحقیقات سیاسی "اتاق فکر برای دموکراسی در خاورمیانه" دراین خصوص می گوید: "این نمونه ای از اختلافی است که از مدت ها قبل، حتی قبل از دوران روحانی نیز وجود داشته. پس از این حیث می توان گفت که چندان تعجب آور نیست، ولی نشان می دهد که درگیری های داخلی کم کم درحال رسیدن به نقطه اوج است و دیگر به مانند گذشته به صورت مخفی دنبال نمی شود."

در مجلس نیز شاهد بودیم که روحانی با رقبای خود رو در رو شد.

فرزان معتقد است که این نزاع های آشکار تهدیدی برای رییس جمهور به شمار نمی رود. او می گوید: "من فکر می کنم که او یکی از استوارترین و محکم ترین رؤسای جمهور در تاریخ جمهوری اسلامی است.." حتی در دوران احمدی نژاد نیز یک نزاع آشکار بر سر قدرت وجود داشت.

روحانی راه خود را پیدا کرده تا همچنان به کارش ادامه دهد؛ حتی اگر در این راستا یکی از وزرای خود را نیز ازدست داده باشد.