کد خبر: ۵۳۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۰۱
بعد از کیتارو‏،

«یانی» به ایران می آید

تهیه کننده کنسرت یک چهره جهانی موسیقی در ایران، از فروش رفتن بیش از پنج هزار بلیت این کنسرت در تهران خبر داد.

کنسرت «ماسانوری تاکاهاشی» معروف به «کیتارو» ۲۳ و ۲۴ مهرماه در تهران برگزار می‌شود تا پس از اجرای برنامه چهره‌های جهانی‌ای چون «اشتفان میکوس» و «انور براهم»، سومین کنسرت بزرگان موسیقی جهان در تهران روی صحنه رفته باشد.

«کیتارو» قرار است اوخر مهرماه به تهران سفر ‌کند و به همراه ارکستر سمفونیک تهران در سالن وزارت کشور به اجرای برنامه بپردازد. «علی چراغعلی» (تهیه کننده این کنسرت) درباره ایده این کنسرت و زمان صرف شده برای پیگیری حضور این هنرمند جهانی در ایران در گفتگو با «موسیقی ما» گفت: «دو سال است که پیگیر برگزاری این قبیل برنامه‌ها در ایران هستیم و همه تلاشمان بر این بود که هنرمندان بزرگ جهان، که قابلیت اجرای برنامه در چهارچوب فرهنگی و اجتماعی جامعه ایرانی داشتند را به کشور بیاوریم وبرگزاری این قبیل برنامه‌ها را استارت زده بودیم.»

وی درادامه افزود: «از دی ماه سال گذشته پیگیری‌ها برای برگزاری کنسرت «کیتارو» در تهران آغاز شد و پس از طی مراحل مختلف سرانجام توانستیم مجوزهای لازم برای این اجرا را اخذ کنیم. دوستان دفتر موسیقی وزارت ارشاد نیز همکاری‌های خوبی با ما در این زمینه داشتند و باعث شد که خیلی زود بتوانیم بلیت فروشی این برنامه را آغاز کنیم و تا این لحظه که من با شما سخن می گویم چیزی حدود ۵ هزار بلیت از این اجرا به فروش رفته است.»

چراغعلی درباره برنامه‌ریزی های بعدی برای آوردن چهره‌های جهانی به ایران نیز گفت: «چهره‌های زیادی مد نظر ماست که از آن جمله می توان به کلایدرمن، ژان میشل ژار، ولودوس و... اشاره کنم که حتی مراحلی از این برنامه‌ها را نیز پیش برده‌ایم. همه سعی مان این است که در صورت اخذ مجوزهای لازم، «یانی» را نیز به تهران بیاوریم تا دوستداران این شاخه از موسیقی نیز بتوانند از نزدیک شاهد هنرنمایی این بزرگان در کشور باشند.»

این گزارش می‌افزاید «کیتارو» تا کنون قطعات خاطرانگیز و محبوب بسیاری را خلق کرده که از جمله آن‌ها ساخت موسیقی سریال مستند «جاده ابریشم» است. نمایش این مستند و انتشار آلبوم آن، موجی از شهرت و محبوبیت بین‌المللی را برالی او به همراه آورد که در نهایت منجر به بردن جایزه گرمی و جایزه گلدن گلوب و ساخت موسیقی فیلم «بهشت و زمین» برای الیور استون می‌شود. وی تاکنون ۳۰ آلبوم منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها جزو پرفروش ترین‌ها بوده‌اند. برای مثال از آلبوم «روشنی یک روح» تاکنون تنها در آمریکا حدود ۲ میلیون نسخه به فروش رفته‌است.

او اکثر آثارش را در استودیو شخصی‌اش در یکی از کوهپایه‌های ژاپن ساخته، نواخته و ضبط کرده‌است. موفقیت‌های و شهرت جهانی کیتارو باعث شد تا «کیتارو» سفرهای خود را به سراسر جهان آغاز کند و به دنبال آن، شش آلبوم قبلی خود را با نام های «سفر کیهانی» (Astral voyage) ، «داستان کامل ماه» (Full moon story) ،‌«هزاران سال» (Millennia) ، «هند» (India) ، «ابر نقره ای» (silver cloud) و «آسیا» (Asia) کامل تر و آلبوم جدیدی نیز با عنوان «به سوی غرب» (Towards the west) منتشر کرد.(موسیقی ما)