کد خبر: ۵۳۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۶۰

تنها کارکرد نسل 3 و 4 تلفن همراه اينترنت باند پهن نيست

مديرعامل شرکت مخابرات ايران معتقد است که توسعه پهناي باند مي تواند ساختار ارائه‎ي خدمات در کشور را متحول کند.

به گزارش سيتنا، مهندس ابراهيمي مي‎گويد: پهناي باند فقط اينترنت نيست، بلکه بستر فني مجموعه اي از فعاليت هاي الکترونيکي و ارتباطي است که اينترنت يکي از کاربردهاي آن به شمار مي آيد و توسعه آن مي تواند ساختار ارائه خدمات در کشور را متحول کند.

وي با بيان اين مطلب که مقوله توسعه پهناي باند و اينترنت در ميان مردم ، خوب تعبير نشده است؛ گفت: در واقع شرکت مخابرات ايران و ديگر اپراتورها با آماده سازي پهناي باند و تدارک نسل 3 و 4 تلفن همراه ، شرايطي را فراهم مي سازند تا مردم و سازمان ها بتوانند از همه کاربردهاي اين دو نسل بهره مند شوند.

وي خاطرنشان کرد: از پهناي باندي که شرکت مخابرات ايران با اخذ مجوز نسل سوم تلفن همراه فراهم مي کند، بانک ها ، سازمان ها ، دانشگاه ها ، خانه ها و تمامي اقشار مردم ، با کاربردهاي مختلف بهره مند مي شوند حال آنکه در بحث هايي که اين روزها مطرح است فقط به يک موضوع و اينترنت اشاره مي‌شود.

مديرعامل شرکت مخابرات ايران تاکيد کرد: اين بهره مندي به پروتکل هاي موجود در کشور با نظارت حاکميت اجرايي مي شود و نحوه توسعه آن به سياست‎هاي حاکميت بستگي دارد، حاکميت بايد براي سلامت جامعه ، بر روي اين پروتکل ها نظارت کافي داشته باشد.