کد خبر: ۵۳۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۰۰

بنیان‌گذار بلک‌واتر: ما بودیم جلوی داعش را می‌گرفتیم

بنیانگذار شرکت امنیتی بدنام بلک‌واتر آمریکا مدعی شد اگر سازمانی که زمانی وی آن را رهبری می‌کرد اکنون فعال بود، می‌توانست جلوی داعش را در عراق بگیرد و در عین حال از جمهوری‌خواهان آمریکا خواست بیش از این به دموکرات‌ها نبازند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران  به نقل از پایگاه اینترنتی دیلی بیست، اریک پرینس، بنیانگذار شرکت امنیتی بدنام "بلک‌واتر" که بعدها نام خود را به شرکت "آکادمی" تغییر داد در یک سخنرانی در جریان نشستی که با حضور ژنرال چهارستاره آمریکایی جیمز کانوی، برگزار کرد خطاب به حضار گفت: این موجب شرمندگی است که دولت اوباما تجارت قبلی من (شرکت بلک واتر) را به عنوان یک سازمان خصوصی در هم شکست زیرا ما می‌توانستیم مساله اعزام نیروی زمینی را حل کنیم و می‌توانستیم با افرادی که می‌خواستند به عنوان مقاطعه‌کار برای جنگ بروند قرارداد ببندیم. در آن صورت دیگر شما استدلال حضور نیروهای زمینی آمریکا در آنجا را نداشتید.

وی افزود: این مقاطعه‌کاران می‌توانستند به آنجا بروند و کار را انجام دهند و دیگر آشوب سیاسی طولانی که من پیش‌بینی می‌کردم رخ نمی‌داد.

پرینس این اظهارات را در یک ضیافت شام با حامیان یک گروه محافظه‌کار تحت عنوان Maverick PAC که دارای روابطی با خاندان بوش است مطرح کرد.

شرکت امنیتی بلک‌واتر که از سوی پرینس تاسیس شد و بعدها نام خود را به شرکت آکادمی تغییر داد در زمان دولت جرج دبلیو بوش به سبب قتل عام 17 غیرنظامی توسط مقاطعه‌کاران این شرکت در بغداد دچار دردسر زیادی شد. دولت اوباما اکثر روابط با بلک‌واتر را قطع کرد و پس از آن پرینس این شرکت را فروخت و به ابوظبی نقل مکان کرد.

وی در این اظهارات خود درخصوص دولت فدرال که دیگر خواهان همکاری با آن نیست گفت که روزهای همکاری وی با دولت آمریکا تمام شده است.

وی در عین حال به جمهوری خواهان هشدار داد: من می‌خواهم به نمایندگان شما در کنگره بگویم ما به شما پول می‌دهیم که بجنگید آن‌ها به کار گرفته شدند تا برای ارزش‌های ما و برای آنچه که شما را برای آن به کنگره فرستاده‌ایم بجنگند. من از اینکه جمهوری خواهان رهبرانی ضعیف و بی‌خاصیت داشته که همواره از حزب دموکرات شکست می خورند خسته شده‌ام.

پرینس همچنین گفت: یکی از انگیزه‌های وی در راه‌اندازی شرکت بدنام بلک‌واتر نفرت از کوتاهی جامعه بین‌الملل برای جلوگیری از نسل‌کشی رواندا بوده است.