کد خبر: ۵۳۶۵۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۸۸
الميادين:

گرو‌گان‌هاي ترکيه با کت‌وشلوار آزاد شدند!

به گفته رئیس جمهور ترکیه، ربوده شدگان ترکیه در عراق در چارچوب عملیات برنامه ریزی شده سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه آزاد شدند.
المیادین گزارش داد: گروگان‌های ترکیه در شرایط جسمی خوب و شیک پوش آزاد شدند.

به گزارش «تیک»، در گزارش این شبکه تلویزیونی درباره ربودن و آزاد شدن اتباع ترکیه در عراق آمده است: در زمان جنجال حمله به موصل ربوده شدند، اما با کراوات و در سایه سکوت آزاد شدند.

به گفته رئیس جمهور ترکیه، ربوده شدگان ترکیه در عراق در چارچوب عملیات برنامه ریزی شده سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه آزاد شدند.

احمد داود اغلو، نخست وزیر ترکیه، از ربوده شدگان که در وضع جسمانی خوبی بودند استقبال کرد.

اوغلو گفت: «هموطنانمان را تحویل گرفتیم و آنها را به ترکیه بازگرداندیم. تماس های ما به طور فشرده تا نیمه های شب ادامه داشت و ما طی شب گذشته این موضوع را پیگیری کردیم تا اینکه بامداد نیز ربوده شدگان به کشور بازگشتند.»

چهل و نه تبعه ترکیه ماه ژوئیه گذشته در موصل واقع در شمال عراق و زمانی که داعش کنسولگری ترکیه را در این شهر اشغال کرد به گروگان گرفته شدند. کنسول ترکیه به همراه همسرش و برخی از دیپلمات ها به همراه کودکانشان و نیز شماری از نیروهای ویژه ترکیه به گروگان گرفته شده بودند.

این شبکه در ادامه قسمتی از سخنان یکی از دیپلمات های ترکیه را با این مضمون پخش کرد «شرایط جسمی ربوده شدگان و کودکانشان خوب است. »

گزارشگر المیادین در ادامه افزود: از زمانی که داعش شهر موصل را اشغال کرد و در نتیجه آن بسیاری از عراقی ها از گروه ها و طایفه های مختلف آنجا را ترک کردند، خبری درباره ربوده شدگان ترکیه ای منتشر نشده بود تا اینکه خبر آزادی آنها اکنون منتشر شد.