کد خبر: ۵۳۶۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۴

توصیه قاضی‌پور درباره احتمال تماس تلفنی روحانی و اوباما

 نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از رییس‌جمهور درخواست کرد تا در سفر به نیویورک مواظب باشد که نتیجه مذاکرات، تحریم‌های جدید نباشد.

به گزارش ایسنا، نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز ضمن تبریک هفته دفاع مقدس به سفر رییس‌جمهور به نیویورک اشاره کرد و خطاب به رییس‌جمهور گفت: آقای روحانی سال گذشته مذاکره تلفنی شما با اوباما چه نتیجه‌ای جز تحریم‌های جدید داشت؟ امسال مواظب باشید که تکرار نشود.

وی ادامه داد: اکنون مهرماه می‌رسد اما وزارت علوم وزیر ندارد. امیدواریم رییس‌جمهور وزیر ولایتمدار و هماهنگ معرفی کند تا خدشه‌ای به دانشگاه‌ها وارد نشود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس با مورد خطاب قرار دادن وزیر آموزش و پرورش، اظهار کرد: آقای فانی چه بی‌برنامگی در این وزارتخانه وجود دارد؟ چرا اصل سوم قانون اساسی در مورد آموزش و پرورش رایگان برای همه در تمام سطوح اجرا نمی‌شود؟ چرا قدر و منزلت معلمان حفظ نمی‌شود و چه چیزی باعث شده که مدیر یک مدرسه دولتی به علت نداشتن اعتبار بلاجبار از دانش‌آموزان پول اخذ کند؟

وی همچنین خواستار اجرای قانون استخدامی معلمان پیش دبستانی شد و اظهار کرد: استخدام معلمان پیش دبستانی، شرکتی‌ها و حق‌التدریسی‌ها که مقابل مجلس شورای اسلامی جمع می‌شوند با وزیر است. اینها باید کار خود را ادامه می‌دادند اما امروز شما باعث شدید که اختلاف شدید طبقاتی ایجاد شود.

قاضی‌پور در بخش دیگری از نطق خود از رییس‌جمهور خواست که نسبت به وعده خود درباره احیای نجات دریاچه ارومیه اقدام کند و گفت: آقای رییس‌جمهور چرا این همه حرف زده می‌شود؟ چه وقت باید عملیاتی گردد؟ جلساتی که تشکیل شد چه نتیجه‌ای داشت؟ آیا فقط می‌خواستید کشاورزی ارومیه تعطیل شود؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش را مورد خطاب قرار داد و گفت: نتایج اولیه بازیهای آسیایی مایوس‌کننده بود. امیدواریم ادامه آن همراه با اخبار خشنودکننده برای ایران اسلامی باشد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین از وزیر ورزش خواست از حق و حقوق علی دایی سرمربی سابق تیم پرسپولیس دفاع کند.

وی اظهار کرد: از والیبالیست‌های شهرستان‌های ارومیه که در مسابقات جهانی والیبال خوب درخشیدند تشکر و قدردانی کرد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه اظهار کرد: مسائل تولید ملی در سال مدیریت جهادی و نگرش به نیروی انسانی یعنی کارگران می‌طلبد که حقوق آنها متناسب با معیشت‌شان تضمین شود اما کارگران همواره از کمبود حقوق خود می‌گویند و این وضع قابل دوام نیست که عده‌ای یک شبه میلیاردها پول به جیب بزنند مانند واردکنندگان خودروهای لوکس که متاسفانه اخیرا هم زیاد شده است اما بعضی از کارگران از حقوق اولیه خود بی‌بهره باشند، آیا این مساله با اصل سوم قانون اساسی منافات ندارد؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ضمن درخواست از رییس‌جمهور نسبت به اجرای بند 8 و 9 اصل 43 قانون اساسی، گفت: همچنین از رهبر معظم انقلاب تشکر می‌کنیم که اکنون سال‌هاست در مزمت واردات سخن می‌گویند و هیچگاه از آن غفلت نکرده‌اند اما از دولت‌ها و مجالس گلایه می‌کنیم که کمتر به فرمایشات مهم اساسی اقتصاد مقاومتی دقت داشته‌اند.

وی ادامه داد: چرا ارزش واردات خودرو در نیمه اول سال جاری تقریبا با ارزش تولید آن برابری می‌کند؟ وزیر صنعت باید پاسخگو باشد که این خودروهای وارداتی که بالای یک و نیم میلیارد تومان قیمت دارند و بیش از 22 لیتر در 100 کیلومتر مصرف سوخت آن است آیا دارای توجیه فنی و اقتصادی است؟ آیا اینکه قطعات خودرو را به ما نمی‌دهند ولی خودرو را می‌فروشند خیانت نیست؟

قاضی‌پور از مجلس خواست نسبت به تعیین تعرفه‌های سنگین اینگونه واردات اقدام کنند و گفت: بنده و همکارانم در مجلس می‌خواهیم که خودروهای داخلی تولید شوند و با کیفیت به دست مردم برسد و از سوی دیگر رقابت‌پذیری در تولیدات به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد زیرا هر کس می‌خواهد از کار و کارگر ایرانی دفاع کند باید بداند حفظ بازار رقابتی یعنی تضمین بلند مدت خودرو و تولید ملی است.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار رسیدگی به بیمه خبرنگاران شد و گفت:‌ موضوع بیمه خبرنگاران مطبوعات، جراید، نشریات و خبرگزاری‌ها از جمله موضوعات مهمی است که تضمین کار حرفه‌ای این افراد در عرصه مطبوعات می‌باشد بنابراین درخواست داریم که با صیانت از این هدف مهم بیمه کسانی که تاکنون بیمه بودند استمرار یابد و کسانی که بیمه نشدند با حمایت‌های وزیر بیمه شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از وزیر نفت نیز درخواست کرد که به وعده‌های خود عمل کند چرا که تاکنون به وعده‌اش در خصوص واردات لوله عمل نشده است.

وی همچنین خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سال پایانی برنامه پنجم نزدیک می‌شود و با وجود تاکید قانون برنامه و اجرای ماده 10 قانون نوسازی صنایع و همچنین تاکیدات قانون الزامات اجرای اصل 44، آیا باید با رای دیوان عدالت اجرایی شود؟ آیا قانونی که حق کارگران است باید به زور و دادگاه اجرایی شود؟

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آقای ربیعی وحدت رویه در اجرای قانون برای همه کارگران به اجرا در آمده است تا نیروی جدید جایگزین آنها شود یعنی رویکرد به اشتغال، باسازی و نوسازی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، پس از اتمام نطق قاضی‌پور، حجت‌الاسلام ابوترابی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به بخشی از نطق وی اظهار کرد: آنچه که درباره دریاچه ارومیه گفتید حتما جلسه‌ای خواهیم داشت چرا که می‌دانیم دغدغه شما بحث مسائل ملی است، مباحثی مانند آب شرب، آب کشاورزی و مسائل جانبی دریاچه ارومیه و سایر حوزه‌های منابع آبی کشور می‌باشد.