کد خبر: ۵۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۱

عضو شوراي شهر تهران: کمک بلاعوض شهرداري تهران به خرمشهر غيرقانوني است

اعضاي شوراي شهر در مراسم تحليف، قسم ياد کرده‌اند که تصميمي بر خلاف قانون اتخاذ نکنند/ بر اساس ماده ۷۳ قانون شهرداري تمامي عوارض و درآمد شهرداري‌ها منحصرا بايد به مصرف‌‌ همان شهر برسد.

يک عضو شوراي شهر تهران ضمن مخالفت با کمک ۵ ميليارد توماني شهرداري تهران به خرمشهر گفت: اين اقدام مغاير با ماده ۷۳ قانون شهرداري‌ها است.

احمد حکيمي‌پور در مورد کمک بلاعوض ۵ ميليارد توماني به خرمشهر از سوي شهرداري تهران، گفت: بر اساس ماده ۷۳ قانون شهرداري تمامي عوارض و درآمد شهرداري‌ها منحصرا بايد به مصرف‌‌ همان شهر برسد، به همين دليل اين اقدام خلاف قانون است.

اين عضو شوراي شهر ادامه داد: من با کمک به خرمشهر مخالفت نيستم و در زمان دفاع مقدس نيز در اين شهر و ديگر شهرهاي آسيب‌ديده حضور داشتم اما معتقدم کمک به اين شهر‌ها راهکار و متولي مخصوص به خودش را دارد.

وي با اشاره به اينکه اعضاي شوراي شهر در مراسم تحليف، قسم ياد کرده‌اند که تصميمي بر خلاف قانون اتخاذ نکنند، گفت: من در صحن شورا نيز در مورد اين مساله تذکر دادم و گمان مي‌کنم فرمانداري هم به اين مساله ايراد وارد کند اما موافقان اين طرح عنوان کردند، که راه قانوني براي انجام اين اقدام پيدا خواهند کرد.

حکيمي‌پور با بيان اينکه کمک به خرمشهر بر عهده دولت است و بر اساس درآمدهاي عمومي بايد صورت گيرد، اظهار کرد: شهرداري موسسه‌اي غير دولتي است و چنين وظيفه‌اي را بر عهده ندارد البته اگر هبه‌اي به شهرداري شده باشد ممکن است از طريق آن بشود به خرمشهر کمک کرد که البته وجاهت قانوني اين مساله نيز بايد بررسي شود.