کد خبر: ۵۳۷۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۱۵

مذاکرات بسیار مثبت ظریف و همتای سعودی اش

وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و عربستان سعودي امروز در نيويورك ديدار و طي آن پيرامون آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي و مناسبات دو جانبه گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش «تیک» وزراي امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و عربستان سعودي امروز در نيويورك ديدار كردند و طي آن پيرامون آخرين تحولات منطقه اي و بين المللي و مناسبات دو جانبه گفتگو و تبادل نظر نمودند.

دو طرف در اين ديدار افزايش تبادل نظر و تماس في مابين را مثبت ارزيابي كردند.

محمدجوادظريف و سعود الفيصل همكاري و همبستگي هرچه بيشتر جهان اسلام براي گذار از دوران كنوني و حل مسائل و معضلات كه وجهه و تصوير اسلام و مسلمانان را هدف قرار داده است، ضروري برشمردند.

ظريف با خطير خواندن شرايط جاري در منطقه و تهديدات و تحركاتي كه با هدف ايجاد تفرقه و كينه جويي در جهان اسلام صورت مي گيرد، سياست و راهبرد دولت جمهوري اسلامي ايران در خصوص همسايگان و منطقه را تشريح كرد و اظهار داشت: دولت ايران معتقد به همكاري و دوستي با همه كشورهاي منطقه است و براي همكاري بايد اعتماد في مابين هرچه بيشتر تقويت شود.

 وی تاكيد كرد :امروز فرصت ها و تهديدات مشترك داريم و حل مسائل و نگاه به آينده به نفع همه منطقه است.

دكتر ظريف تصريح کرد: بايد سم تفرقه و افراطي گري را بي اثر نمائيم.

وزير امور خارجه عربستان نيز با تشريح ديدگاههاي كشورش نسبت به سابقه و روند مناسبات في مابين خاطر نشان ساخت ايران يك ملت و تمدن بزرگ است و دو كشور به هم نياز داريم و همكاري با يكديگر در جهت منافع اسلام خواهد بود.

در اين ديدار همچنين دو طرف پيرامون برخي موضوعات بامورد علاقه تبادل نظر کردند.