کد خبر: ۵۳۷۶۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۱

معاون پارلماني وزير ارشاد: نمي‌توان مردم را در استفاده از تکنولوژي جديد محروم کرد

حسين نوش آبادي، معاون پارلماني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با ارشاره به نامه حجت الاسلام محسني اژه‌اي به وزير ارتباطات در رابطه با فيلتر کردن شبکه هاي اجتماعي موبايل به خبرنگار خرداد گفت: گاهي برخي رفتارهاي هنجارشکنانه و غير قانوني و اقدامات نسنجيده در شبکه‌هاي اجتماعي و استفاده نامطلوب از اين امکانات باعث مي شود که مقامات امنيتي و قضايي کشور براي جلوگيري از تهديد اقداماتي را انجام دهند که خداي ناکرده به دليل بي توجهي به فرهنگ اخلاقيات مردم مورد تهاجم و تهديد قرار نگيرد وي در ادامه اظهار کرد: معمولا در رابطه با مسائل فرهنگي نگاه سلبي و نگاه ايجابي وجود دارد.

نوش‌آبادي تاکيد کرد: ما نه آنهايي را مي گويند که اين شبکه ها هيچ خطري ندارند و اخلاق و فرهنگ و امنيت ما تهديد نمي شود را مي پذيريم زيرا اين نگاه لطمه زننده است و نگاه داشتن پنجره باز هر نوع تفکر و ايده و هجمه به فرهنگ و امنيت کشور پذيرفتني نيست و از آن طرف نيز نگاه کاملا سلبي و تدافعي را نيز نمي پذيرم. وي تصريح کرد: فيلتر کردن سايتها و شبکه هاي اجتماعي راحت ترين کار است، مثلا مي شود با يک اقدام اينگونه اي در مقابل برخي تهديدات ايستاد و ما اين دو نوع نگاه فوق را بايد داشته باشيم.

وي افزود: نگاه ديگري وجود دارد و بايد بر اساس آن عمل شود و آن؛ ساماندهي ، مديريت ، آموزش و فرهنگ سازي در اين زمينه است يعني بايد با روش هاي درست و روشن در مقابل تهديدات بايستيم و اجازه ندهيم آنها مباني فرهنگي ما را تهديد کنند اما لازمه آن اين است که دستگاه ها و نهادهاي ذيربطي که مي توانند که اين موضوع را ساماندهي و مديريت کنند به صحنه بيايند و کار درست و مطلوب و بهينه اي را انجام دهند.

نوش آبادي تاکيد کرد: نظر مقام قضايي براي ما محترم است و قطعا بايد مورد پيگيري قرار گيرد اما بايد توجه داشته باشيم که در بلندمدت، جهان رو به توسعه و استفاده از تکنولوژي هاي نو و جديد و شبکه هاي ارتباطي جديد است و نمي توان مردم را در استفاده از اين تکنولوژي ها محروم کرد زيرا بسياري از مردم استفاده درست و مطلوب از اين شبکه ها دارند.

معاون پارلماني وزير ارشاد با بيان اينکه ممکن است فيلتر کردن در کوتاه مدت جواب دهد گفت : ما معتقديم بايد در بلند مدت راهکار کاملا عملياتي و کاربردي تر با حفظ حقوق مردم و با در نظر گرفتن مصالح و منانفع کشور در نظر بگيريم.

وي تصريح کرد: البته معتقديم فيلتر کردن و مسدود کردن ممکن است پيامدهاي ديگري نيز داشته باشد و آن اين است که کساني که سو استفاده گر هستند را مجددا به سوي هنجارشکني و کارهاي خلاف قانون ببرد و به همين دليل ما بايد راه حد وسطي را داشته باشيم.