کد خبر: ۵۳۷۶۱
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۹

مقايسه پرچم دار خوش نقش اچ تي سي ، One M8 در مقابل دردانه بروز شده موتورولا ، Moto X 2014

همه ما گوشي محبوب HTC One M8 را ميشناسيم و از فروش بالاي آن به عنوان يک گوشي بالا رده در سال ۲۰۱۴ خبر داريم. اما بد نيست ان را با پرچمدار جديد اين روزهاي موتورولا يعني Moto X جديد مقايسه کنيم. با ما همراه باشيد تا ويژگي هاي کليدي اين دو اسمارتفون را با هم مقايسه کنيم.

اندازه
هر دو گوشي به لحاظ اندازه پهناي خود بسيار شبيه به يکديگرند، اما Moto X نيز ۳.۵ درصد کوتاه تر و ۵ درصد نازکتر از One است.

وزن
وقتي صحبت از وزن ميشود اختلاف معناداري وجود دارد. پرچمدار HTC يازده درصد سنگين تر از رقيبش است.

جنس ساخت
گوشي One از يک شاسي آلومينيومي بسيار با کيفيت استفاده ميکند که وقتي شما آن را در دست بگيريد احساس بسيار خوبي را خواهيد داشت. اسمارتفون موتورولا در سه جنس مختلف در دسترس است که همه آنها داراي فريم دور تا دور فلزي خواهد بود.

رنگ
گوشي HTC One M8 در سه رنگ فلزي موجود است، در حالي که شما ميتوانيد Moto X را به وسيله Moto Maker در رنگهاي بسيار زيادي شخصي سازي کنيد.

اندازه صفحه نمايش
صفحه نمايش Moto X هشت درصد بزرگتر از One است. با درنظر گرفتن اينکه گوشي موتورولا کوتاه تر است، نسبت اندازه صفحه نمايش به اندازه کل گوشي در آن بهتر و بهينه تر مي باشد.

رزولوشن صفحه نمايش
هر دو گوشي از صفحه نمايش هاي بسيار شفافي بهره ميبرند و رزولوشن مشابه ۱۰۸۰p را دارا هستند.

ويژگي Active Display
گوشي Moto X صفحه نمايشي از نوع Super AMOLED دارد و داراي ويژگي است که موتورولا ان را Active Display ناميده است. وقتي شما يک اطلاعيه اي دريافت ميکنيد، صفحه نمايش شما روشن خواهد شد. اما نياز نيست تا کل صفحه نمايش روشن شود و اطلاعات مرتبط نمايش داده خواهد شد. شما ميتوانيد دست خود را روي صفحه نمايش نگه داريد تا هشدار هاي اخير را مشاهده کنيد.

ضد آب
دستگاه موتورولا بايد قادر باشد تا در مقابل پخش آب روي آن مقاومت کند، اما هيچگونه فناوري ضد آب کامل روي آن قرار ندارد.

دستورات صوتي
دستگاه موتورولا ويژگي با نام Moto Voice ارائه ميدهد. يک ويژگي که به شما اجازه ميدهد تا کنترل صوتي Google Now را بدون باز کردن گوشي از حالت قفل فعال کنيد. شما ميتوانيد عبارت "Ok Google” با چيزي که کمي طبيعي تر از زبان خارج ميشود جايگزين کنيد.

دوربين
دوربين پشت One چهار مگاپيکسل است، اما پيکسل ها بزرگترند و نور بيشتري جذب ميکنند و اين باعث ميشود که عکس دقيق تر باشد. ما دوربين One را در آزمون هاي خود پسنديديم و همچنين شايان ذکر است عملکرد دوربين در شرايط نوري کم نيز بسيار خوب بود.
دوربين جلوي M8 نيز بسيار خوب کار ميکند و ميتوان با آن سلفي هاي بسيار خوبي گرفت و ويژگي هاي خوبي براي گرفتن سلفي ارائه ميدهد.

سنسور عمق
دو لنز دوربين در پشت گوشي HTC وجود دارد. لنز دوم به عنوان سنسور عمق مورد استفاده قرار ميگيرد و اجازه افکت گذاري روي عکس ها را ميدهد. از جمله اين افکت ها ميتوان به فوکوس دوباره قسمتي از تصوير که دوست داريد روي آن فوکوس کنيد اشاره کرد.

ويژگي Motion launch
شما ميتوانيد نرم افزار دوربين را با نگه داشتن گوشي در حالت افقي سريعا اجرا کنيد(البته براي اجراي دوربين روي گوشي M8 بايد دست خود را روي دکمه بفشاريد.)
شا همچنين ميتوانيد با دوبار ضربه زدن روي صفحه نمايش گوشي HTC آن را از حالت استندباي خارج سازيد يا انگشت خود را در هر جهتي بکشيد تا مستقيما به صفحه هوم اسکرين برويد.

اسپيکرهاي جلوي دستگاه
هر دو دستگاه از اسپيکر هاي دوگانه استريو در جلوي دستگاه بهره ميبرند، اما HTC از اسپيکر هاي "BoomSound” بهره ميبرد که صداي بلندتر با بيس بيشتر توليد ميکند.

باتري
باتري One اندکي بزرگتر از باتري Moto X است. ما هنگام کار با گوشي M8 متوجه شديم که باتري آن بسيار عالي است و راحت يک روز کامل را جواب ميدهد.

حالت Extreme Power Saving
اگر باتري گوشي One بسيار کم باشد و قبل از اينکه بخواهيد آن را به شارژ بزنيد شما ميتوانيد حالت Extreme Power Saving را فعال کنيد. اين حالت اکثر برنامه ها و پروسه هاي دستگاه را ميبندد. و تنها مهمترين ويژگي هاي دستگاه اجرا ميشود.

حافظه
هر دو دستگاه در پيکربندي هاي ۱۶ و ۳۲ گيگابايت در دسترس هستند، اما فقط گوشي HTC از درگاه microSD پشتيباني ميکند.

پردازنده
هر دو دستگاه به پردازنده Snapdragon 801 مجهز شده اند، اما فرکانس کاري گوشي موتورولا اندکي بيشتر است.

رم
هر دو دستگاه از ۲ گيگابايت رم استفاده ميکنند.

نرم افزار
يکي از ويژگي هاي جالب توجه سيستم عامل جديد موتورولا رويکرد جديدش نسبت به اندرويد است. Moto X سيستم عاملي نزديک به سيستم عامل خام اندرويد ارائه ميکند، فقط يکسري ويژگي هاي اضافي را خود کمپاني موتورولا به آن اضافه کرده است.
اما سيستم عامل اندرويد HTC رويکرد متفاوتي دارد. با رابط کاربري سنس شما دنيايي از ويژگي هاي اضافي از بالا تا پايين در اختيار خواهيد داشت. اين رابط کاربري بسيار ساده و در عين حال جذاب و صاف و روان است.

تاريخ عرضه
دستگاه HTC از ماه مارچ در فروشگاهها بوده است، اما گوشي Moto X هم اکنون در مرحله پيش سفارش قرار دارد و براي عرضه در ماه بعد زمانبندي شده است.

شروع قيمت (بدون قرارداد)
از بسياري از جهات اين دو دستگاه شانه به شانه يکديگر حرکت ميکنند، اما تفاوت اصلي انها در قيمت است: تفاوتي در حد ۱۵۰ دلار. بله گوشي موتورولا چيزي حدود ۱۵۰ دلار ارزانتر از پرچمدار HTC است و اين يعني قيمت اين گوشي با قرارداد ۱۰۰ دلار ارزانتر است.