کد خبر: ۵۳۷۷۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۵

زیبا سازی میدان امام حسین۴۰۰ مغازه را از کسب و کار انداخته است

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه عملیات زیباسازی در میدان امام حسین نارضایتی مردم را در پی داشته است، گفت: انجام این پروژه به کسب و کار بیش از ۴۰۰ مغازه در این منطقه آسیب زده است.

«ابوالفضل قناعتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد سازه‌های ایجاد شده در میدان امام حسین (ع)، تحت عنوان عملیات زیبا سازی، گفت: ‌این پروژه ظاهرا مصوبه دوره سوم شورای شهر را ندارد و در ساخت آن نیز به تمامی مولفه‌های لازم برای ساخت و ساز در محیط شهری، توجه نشده است.

وی با تاکیدبر اینکه نتیجه زیبا سازی این میدان نارضایتی مردم است، ادامه داد: سازه‌های ایجاد شده در این میدان سبب مسدود شدن ۲ تا ۳ معبر اصلی منتهی به خیابان ۱۷ شهریور، پیروزی و برخی خیابان‌های فرعی و همچنین ایجاد بار ترافیکی در این منطقه شده‌ است.

قناعتی تصریح کرد: همچنین زیبا سازی این میدان به کسب و کار بیش از ۴۰۰ مغازه در این منطقه و وضعیت معیشتی مغازه داران نیز آسیب زده است؛ بسیاری از مغازه‌های این منطقه نمایشگاه اتومبیل بوده‌اند که نمای مغازه آنها با اجرای این پروژه با مشکل روبرو شده است.

وی با اشاره به اینکه اکنون میدان امام حسین (ع) تبدیل به منطقه‌ای انباشته از آهن الات شده، گفت: مشخص نیست که این سازه‌ها چه چیزی را به تصویر می‌کشند، این میدان اکنون نه معماری اسلامی دارد و نه معماری ایرانی.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: البته در این میدان فضایی برای گذراندن اوقات فراغت و انجام مراسم مذهبی به وجود آمده اما مسئولان مدیریت شهری علاوه به این مساله باید به دیگر مسائل نیز توجه می‌کردند.

قناعتی در پایان با بیان اینکه به نظر می‌آید این منطقه در شب از امنیت کافی برای خانواده‌ها برخوردار نیست، افزود: مصرف کردن این مقدار هزینه برای چنین پروژه‌هایی که نارضایتی مردم را در پی دارد، به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.