کد خبر: ۵۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۹۴

عضو کمیسیون صنایع: می ترسیم با ممنوعیت واردات خودروهای لوکس، رانت برای افراد خاص ایجاد شود

ایسنا نوشت:

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه هیات دولت در مورد ممنوعیت واردات خودروهای خارجی بالای 2500 سی سی، از ایجاد رانت برای برخی افراد خاص در این زمینه ابراز نگرانی کرد.

سید محمد بیاتیان گفت: من با کلیت این تصمیم موافق هستم اما آنچه برای ما ناشناخته مانده این است که آیا خودروهایی که در گمرک هستند و تازه ثبت سفارش شده‌اند و وارد کشور می‌شوند شامل این مصوبه خواهند شد یا خیر؟ البته قاعدتا این خودروها باید مرجوع شود.

او گفت: ترس ما از این است که رانتی به وجود بیاید و سفارشی شود و فشارهایی از جاهای مختلف به دولت و مجریان این مصوبه وارد شود که مجبور شوند اجازه دهند خودروها وارد کشور شوند و در واقع نگرانیم که این مصوبه منشاء فساد شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مصوبه هیات دولت جلوی هدر رفت ارز را می‌گیرد گفت: قطعا نباید ارز دولتی را برای واردات کالاهایی مثل خودروهای خارجی و لوکس هدر بدهیم که رانتی برای عده‌ای مهیا می‌کند.

بیاتیان با بیان اینکه مصوبه هیات دولت برای ممنوعیت واردات خودروهای لوکس خارجی اگر در راستای حمایت از تولید داخل باشد نکته‌ی مثبتی خواهد بود گفت: من فکر می‌کنم این که این خودروها با ارز آزاد وارد کشور شود و نظارت دقیقی روی آن صورت گیرد منعی نداشته باشند. البته در چنین شرایطی باید استانداردها، مصرف پایین این خودروها و مباحث زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.