کد خبر: ۵۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۴۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
فارین پالسی:

چرا روحانی مدیون جوانان ایرانی است؟

جوانان ایرانی نقش تعیین کننده دارند: آنها از نظر سیاسی، اجتماعی و رسانه ای هوشمند هستند و با روی کار آمدن روحانی نقش ویژه ای در عرصه سیاسی ایران پیدا کرده اند.
فارین پالسی نوشت: جوانان ایرانی نقش تعیین کننده دارند: آنها از نظر سیاسی، اجتماعی و رسانه ای هوشمند هستند و با روی کار آمدن روحانی نقش ویژه ای در عرصه سیاسی ایران پیدا کرده اند.

یه گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیک Tik.ir، حسن روحانی پیروزی خود را در انتخابات مدیون جوانان است که بزرگترین قشر رای دهنده در ایران را تشیکل می دهند.

در آخرین دقایق، جمعیت وسیعی از این قشر تصمیم به حمایت از روحانی گرفتند. البته آنها اکنون جز مهمترین دغدغه های این رئیس جمهور هستند چراکه او باید به توقعات و انتظارات آنان را برآورده کند.

دو سوم جمعیت 75 میلیون نفری ایران زیر 35 سال سن دارند و چهار سال دیگر برای شرکت در انتخابات آماده هستند.

در حوزه مشکلات اقتصادی، تهران باید با جهان خارج بر سر مسئله هسته ای به توافق برسد.

دولت ایران نباید تعلل کند، جوانان ایرانی بی قرارند و از تحصیلات بهتری نسبت به نسل پشین خود برخوردار هستند. تعداد افراد با سواد در ایران از زمان انقلاب دوبرابر شده و به بیش از 95 درصد رسیده است. ایران حتی برای پر کردن شکاف جنسیتی در این خصوص از سازمان ملل جایزه دریافت کرد.

 یکی از بزرگترین موفقیت های ایران یکی از بزرگترین آسیب پذیری هایش محسوب می شود. این کشور  فرزندان پس از انقلاب را بدرستی نمی تواند جذب خود کند.

بیکاری فراگیر جوانان ایران بنابراعلام رسمی 30 درصد است اما به گفته ی منابع غیررسمی بیش از 50 درصد است.

روحانی طی نخستین حضورش در مجلس به عنوان رئیس جمهور عنوان کرد که 4 میلیون فارغ التحصیل دانشگاه بدون شغل هستند و این مشکل بزرگی است.

مشکلات اقتصادی تبعات ناگواری داشته است. در کشوری که متوسط سن 27 سال است، تعداد بسیاری نمی توانند ازدواج کنند و از خانه والدین خود خارج نمی شوند. همچنین، یک سوم زنان و نیمی از مردان بین سنین 20 تا 24 همچنان متاهل نیستند.

این سردرگمی و آزردگی منجر به افزایش استفاده از مواد محدر شده است. گزارش شده است که در سال جاری تقریبا 72 درصد از معتادان به مواد مخدر بین 18 تا 25 سال سن دارند.

این قشر از جامعه ایران پس از انقلاب متولد شدند.  نسل پس از انقلاب ایران نتیجه ی بزرگترین زاد و ولد در تاریخ 5 هزار ساله ایران است. در اوائل انقلاب در پی افزایش زاد و لد جمعیت کشور طی 10 سال از 34 میلیون به 62 میلیون افزایش پیدا کرد.

پس از آن، دولت ایران برنامه کنترل جمعیت که شامل کلاس تنظیم خانواده برای زوج های جوان بود را آغاز کرد.

در سال 1990، متوسط تعداد اعضای خانواده از 6 فرزند به دو فرزند کاهش بپدا کرد.
به گفته ی نیکلاس ابرستادت در انستیتو امریکن اینترپرایز، این کاهش 70 درصدی، یکی از سریعترین ها در طول تاریخ بشر بوده است.

میزان تولد آنچنان کاهش یافت که احمدی نژد رئیس جمهور سابق ایران در سال 2010 هشدار داد که ایران در 30 سال آینده با مشکلات خطرناکی مواجه خواهد شد.

افزایش زاد و ولد موجب تاثیراتی بر تمام وجوه زندگی جامعه ایران در طول نیمه قرن آینده خواهد داشت. از لحاظ سیاسی، تاثیر آن می تواند بسیار بادوام باشد. آنها می توانند سیاستمداری را پیروز یا بازنده کنند.

علاقه و انرژی انها ورق را در انتخابات سال 2013 ریاست جمهوری بازگردادند و در روزهای پایانی پیروزی ناگهانی روحانی رقم زده شد.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
0
1
من طی مجوز
شماره 4550/110/ دم مورخ 21/12/1390 معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور پس از کسر 25 درصد سهمیه ایثارگران به تعداد 280 نفر، در تاریخ 15/3 /91 تعداد 96 رشته شغلی تخصصی به منظور جذب و استخدام 644 نفر در پستهاي مورد نياز از طریق برگزاری آزمون توانمندی‌های عمومی، تخصصی، مصاحبه و گزینش به صورت پیمانی توسط صدا و سیما و سامانه استانداری فرخوان عمومی دادکه پس از ثبت نام بیش از 29000 داوطلب واجد شرایط در دو مرحله با در نظر گرفتن اقدامات امنیتی و تامینی روز جمعه مورخ 11/12/1391 در حوزه های امتحانی در نظر گرفته شده
آزمون دادم و قبول شدم بعدا در مصاحبه هم شرکت کردم و الان مدارکم را برای گزینش فرستادم و حالا همه چیز به حالت تعلیق در آمده
شما به عنوان خبرنگار پیگیر باشید تورا خدا با فکر ما جوانها که دیگه پیر شدیم باشید با ما بازی نکنید
دولت تدبیر و امید نباید دولت تعلیق و نا امیدی باشه