کد خبر: ۵۳۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۷۵
اژه ای خبر داد:

بهره‌برداری همزمان "ب.ز" از سه شناسنامه جعلی/ واسطه‌های او برای ارتباط با بیرون از زندان بازداشت شدند

سخنگوی دستگاه قضا گفت: متهم پرونده نفتی به صورت همزمان از سه شناسنامه جعلی بهره‌برداری داشته است.
سخنگوی دستگاه قضا گفت: متهم پرونده نفتی به صورت همزمان از سه شناسنامه جعلی بهره‌برداری داشته است.

به گزارش «تیک»، حجت‌الاسلام والمسلمین "غلامحسین محسنی اژه‌ای" سخنگوی دستگاه قضا در شصت‌ونهمین نشست با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی دانش آموزان پیرامون آخرین وضعیت پرونده نفتی اظهارداشت: جدیدترین اتفاق این است که متهم این پرونده در مقاطعی از 3 شناسنامه جعلی استفاده کرده و مشخص شد که وی با این شناسنامه چندین بار بهره‌برداری کرده و سپس مشخص شد که با این شناسنامه‌ها چه نوع کاری انجام گرفته است.

**بهره‌برداری همزمان "ب.ز" از سه شناسنامه جعلی
 
وی ادامه داد: این متهم در زندان با افرادی ارتباط یافته تا آنها اطلاعات را به بیرون منتقل کنند این افراد نیز به افراد مرتبط دیگر اطلاع‌رسانی کردند تا بر مواردی سرپوش بگذارند البته این واسطه‌ها مشخص شده‌اند و از افرادی که این پیغام‌ها را دریافت کرده‌اند تحقیق شده است.  
 
سخنگوی دستگاه قضا اضافه کرد: بعضی از آنها بازداشت شده‌اند و این باب جدیدی را در پروژه گشوده است که می‌تواند به اصل موضوع کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به سوابق گذشته متهم  پرونده نفتی هم اشاره کرد و گفت:‌ز این متهم محکومیت ویژه و 2 سال حبس داشته است، بیش از 20 چک برگشتی و سوابق مشابه در پرونده او مشاهده می‌شود محکومیت قطعی این متهم نشان می‌دهد که جرم‌های گذشته او اثبات شده که اگر هم نامی از حکم‌های آن برده شود معذوریتی نداریم.  
 
معاون اول قوه قضاییه اظهارداشت: غیر از وزارت نفت پرونده نفتی شاکی‌های خصوصی دیگری هم پیدا کرده است در حال حاضر 10 نفر در بازداشت به سر می‌برند در روزهای اخیر نیز از مدیرعاملان بانک‌ها تحت عنوان مطلع تحقیق به عمل آمده و این عنوان ممکن است در آینده تغییر کند.

**آخرین وضعیت پرونده نگین غرب
 
سخنگوی دستگاه قضا درباره آخرین وضعیت پرونده نگین غرب گفت: به این پرونده توجه ویژه‌ای شده و حکم آن صادر شده است به این دلیل که می‌توان اموال و طلب شکات را استیفا کرد البته تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته که به نتیجه نرسیده‌ است.  
 
معاون اول قوه قضاییه ادامه داد:  آخرین خبر درباره پرونده نگین غرب این است که تا پایان مرداد ماه 7هزار و چهارصد وهفتاد و دونفر تسویه حساب کرده‌اند که عدد مناسبی است ظرف 40 روز آخر نیز هزار و هفتاد نفر تسویه حساب کرد‌ه‌اند با این اقدامات انجام شده امیدواریم این پرونده شتاب پیدا کنند ضمن اینکه در این پرونده کارفرما تغییر کرده است.

**8 هزار شاکی در پرونده کمپوست
 
سخنگوی دستگاه قضا با اعلام این خبر که شاکی‌های پرونده کمپوست به بیش از 8هزار نفر رسیده است اظهارداشت: تعدادی از متهمان آن تحت تعقیب، 8 نفر از آنها بازداشت و یکی از آنها در آستانه آزادی است.

وی افزود: اموالی که تاکنون شناسایی شده تکافوی طلب شکات را نمی‌دهد ما امیدواریم با فروش کودهایی که در آستانه فاسد شدن هستند طلب شاکی‌ها پرداخت شود اگرچه اگر هم به فروش برسند برای طلب طلبکاران کافی نیست.