کد خبر: ۵۳۸۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۳۱

اظهارات محسنی‌اژه‌ای درباره نامه به وزیر ارتباطات

سخنگوی دستگاه قضا گفت: انتظار بوده و هست که شبکه‌های اجتماعی وجود داشته باشند اما موارد خلاف در این شبکه‌ها به حداقل برسد یا وجود نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه صحبت‌های خود در شصت و نهمین نشست خبری با اهالی رسانه، در مورد پرونده کود کمپوست اظهار کرد: تعداد شکات پرونده کمپوست به 800 نفر رسیده که در حال حاضر 8 نفر در رابطه با این پرونده بازداشت هستند. اموال شناسایی شده اما تکافوی طلب شکات را نمی‌دهد و با توجه به فساد کود کمپوست دادگاه دستور فروش صادر کرده است.

وی ادامه داد: در روزهای گذشته چند حکم در ملاءعام اجرا شد که 3 نفر در استان فارس، 2 نفر در همدان و یک نفر در قم اعدام شدند. آنها جرایم متعددی مانند سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف، خرید و فروش مواد مخدر داشتند. فردی که در قم دستگیر و اعدام شد در خرید و فروش 900 کیلو تریاک دست داشت و سال‌ها تحت تعقیب بوده است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی خوشحال نیست که این افراد اعدام شوند، اما چاره‌ای ندارد؛ زیرا اگر اعدام نشوند جامعه به فساد کشیده می شود.

سخنگوی دستگاه قضا تصریح کرد: فرد دیگری را اخیرا دستگیر کردند که با مدارک جعلی و جعل عنوان به سراغ خانواده‌هایی که دارای پرونده زندانی هستند می‌رود و تحت عنوان وکیل یا کارمندی که مرتبط با دستگاه قضایی است از آنها پول می‌گیرد، البته طبیعی است که این موضوع برای قوه قضاییه بدنامی دارد؛ لذا از خانواده‌ها خواهش می‌کنم و به آنها می‌گویم که اگر قوه قضاییه با کسی کار داشته باشند به محل کار یا منزل آنها مراجعه نمی‌کند یا این که هیچ قاضی در خیابان قرار نمی‌گذارد؛ بنابراین خانواده‌ها در این راستا بیشتر توجه کنند.

معاون اول قوه قضاییه در ادامه با اشاره به شبکه‌های اجتماعی گفت: در مورد شبکه‌های اجتماعی انتظار بوده و هست که دستگاه‌های مربوطه اقداماتی را انجام دهند تا این شبکه ها وجود داشته باشند و مردم از آن استفاده کنند و هم در عین حال شرایطی را فراهم کنند که موارد خلاف اعم از خلاف عفت، امنیت و اخلاق در آنجا وجود نداشته باشد یا به حداقل برسد. اگر تلاش نکنیم که ابزارهایی را فراهم کرده تا از استفاده کارهای بد در این شبکه‌ها جلوگیری شود جامعه و کشور ضرر می‌کند.

وی ادامه داد: در اواخر سال گذشته و اوایل امسال جلساتی را با مسئولین ذیربط برگزار کردیم و آنها قول دادند و گفتند که ظرف 3 ماه می توانند ساز و کارها را پیش بینی کنند که محتوای مجرمانه‌ آنها را پالایش کنند. در واقع این مدت گذشت و این کار صورت نگرفت. نامه‌ای نوشته شد به وزیر ارتباطات که تلاش کنید تا آن ساز و کارها فراهم شود تا مردم بتوانند استفاده خوبی از این شبکه‌ها داشته باشند و هم محتوای مجرمانه‌اش پالایش شود.