کد خبر: ۵۳۸۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۴

مقام آمریکایی: با ایران درباره مبارزه با داعش همکاری نداریم

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که کشورش برای مقابله با نیروهای داعش با ایران همکاری ندارد.


به گزارش ایسنا، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه خبری ای بی سی نیوز، تصریح کرد: آمریکا برای مقابله با داعش در عراق و سوریه با ایران همکاری نظامی ندارد ما حتی اطلاعات نیز رد و بدل نمی‌کنیم.


نماینده آمریکا در سازمان ملل هم‌چنین در مورد احتمال حمله هوایی آمریکا در سوریه گفت: اگر آمریکا مجبور شود برای مقابله با داعش در سوریه نیز از حمله هوایی استفاده کند این کار را به تنهایی انجام می‌دهد، اگر چه هیچ کشوری تا کنون برای پیوستن به آمریکا در این کار اعلام آمادگی نکرده است.


پاور در ادامه به اظهارات اخیر جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اشاره کرد که گفته بود ایران نیز داعش را یک دشمن و تهدید تلقی می‌کند.


وی در این باره گفت: تمام اقدامات ما روی هدف نابودی داعش متمرکز شده است. ما منتظریم بشنویم که ایران می‌تواند نقش سازنده‌ای داشته باشد یا خیر.


به گزارش ایسنا، از زمان آغاز پیشروی‌های نیروهای داعش در عراق گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال همکاری ایران و آمریکا برای مقابله با این گروه تروریستی افزایش یافته است.


برخی تحلیلگران در ابتدا بر این باور بودند که داعش می‌تواند دلیلی برای نزدیک‌تر شدن روابط میان دو کشور شود اما ایران و آمریکا همواره اعلام کرده‌اند در عراق با یکدیگر همکاری نظامی ندارند.