کد خبر: ۵۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۳

آمریکا برای حمله منتظر اجازه نمی‌شود

نماینده آمریکا در شورای امنیت اعلام کرد که کشورش برای حمله به پایگاه‌های داعش منتظر اجازه از سوی شورای امنیت نیست.

 

سامانتا پاور اظهار کرد: مردم عراق از جامعه بین‌الملل خواسته‌اند تا از آنان در مقابل گروه تروریستی داعش که در عراق و سوریه هستند، حمایت کند. به همین خاطر و براساس منشور سازمان ملل ما حق این را داریم که طبق دستور رئیس جمهور کشورمان با این گروه‌ها مقابله کنیم.پاور پیش‌بینی کرد که احتمالا آمریکا در حملات هوایی علیه گروه تروریستی داعش تنها نخواهد بود اگرچه هنوز هیچ کشوری در این خصوص تصمیم‌اش را علنی اعلام نکرده است. سامانتا پاور تصریح کرد که باراک اوباما اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد هیچ جای امنی برای گروه تروریستی داعش در سوریه وجود داشته باشد اما هنوز برای چگونگی این اقدام تصمیمی اتخاذ نکرده است. 


لزوم مقابله گسترده‌ با گروه داعش در عراق و سوریه

نخست وزیر سابق انگلیس در تازه‌ترین اظهارنظر درباره لزوم مقابله گسترده‌ با گروه داعش در عراق و سوریه گفت: انگلیس باید برای پیوستن به ائتلاف کشورها در استقرار نیروهای زمینی، شامل نیروهای ویژه جهت مبارزه با نیروهای گروه داعش آماده شود.تونی بلر، در آستانه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در مقاله‌ای درباره تهدیدهای ناشی از گروه داعش هشدار داد: حملات هوایی به تنهایی برای مقابله با شبه نظامیان کافی نیست.


وي افزود: به طور حتم قدرت هوایی مهمترین جزء در مقابله با داعش است، به ویژه با سلاح‌های جدیدی که اکنون برای ما وجود دارد. اما حقیقت تلخ این است که حمله هوایی به تنهایی کافی نیست. داعش ممکن است که با این حملات محدود شده و در سختی قرار بگیرد اما به طور قطع شکست نخواهد خورد.


از سوي ديگر رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: طرح عملیات نظامی تحت رهبری آمریکا برای بازپس گیری مناطق تصرف شده خاک عراق توسط داعش به دنبال حمله به این شبه‌نظامیان از چند طرف مختلف و به طور همزمان است و موفقیت آن به کمک هرچه بیشتر کشورهای عربی بستگی دارد.‌ ژنرال مارتین دمپسی،‌ گفت: ما می‌خواهیم تا شبه‌نظامیان داعش هر روز که از خواب بیدار می‌شوند بدانند که از چندین طرف تحت فشار قرار دارند. اگر بتوانیم از پنج طرف به داعش حمله کنیم، کار آن ها تمام است. ژنرال دمپسی بر اهمیت مشارکت بیشتر کشورهای عربی در این عملیات نظامی تاکید کرده و گفت: بدون تحقق این مساله این عملیات نظامی وارد مرحله بعدی خود نمی‌شود. وی مشارکت گسترده‌تر کشورهای عربی را به عنوان پیش شرطی برای تصویب برنامه عملیات نظامی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به شبه نظامیان داعش توصیف کرد.


داعش منازل پزشکان و پرستاران را مصادره می‌کند

منابع امنیتی در استان صلاح‌ الدین اعلام کردند که اعضای گروه تروریستی داعش ده‌ها منزل متعلق به پزشکان و پرستاران منطقه بیجی را با ادعای اینکه این اموال متعلق به داعش هستند، مصادره کردند.


منابع امنیتی اعلام کردند: گروه تروریستی داعش به بهانه اینکه پزشکان و پرستاران بیمارستان بیجی از این منطقه فرار و کار خود را رها کرده، ده‌ها منزل پزشکان و پرستاران را مصادره کردند و بر سر در آنها عبارت «اموال متعلق به داعش» را قرار دادند. تمام کارکنان تیم پزشکی استان صلاح‌الدین از ترس اقدامات گروه تروریستی داعش به استان‌های اقلیم کردستان عراق فرار کرده‌اند.