کد خبر: ۵۳۸۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۴

وزیر کشور فرانسه: به تهدیدهای داعش پاسخ می دهیم

دولت فرانسه تلاش کرد روز دوشنبه به شهروندانش اطمینان دهد که آماده است از حملات احتمالی از سوی داعش به خاک این کشور جلوگیری و به تهدیدهای این گروه پاسخ دهند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که پیش از این گروه تروریستی 'داعش' در واکنش به حملات هوایی آمریکا و فرانسه به شمال عراق، شهروندان این دو کشور را به مرگ تهدید کرد.


'ابو محمد العدنانی' سخنگوی داعش در پیامی صوتی خطاب به اعضای این گروه گفت: بهترین کار آن است که فرانسوی ها، آمریکایی ها و شهروندان سایر کشورهای متحد آنان را بکشید.


در این پیام از اعضای داعش خواسته شده است که در صورت دسترسی نداشتن به مواد منفجره و مهمات، شهروندان این کشورها را با هر چه که می توانند حتی سنگ، مورد حمله قرار دهند.


فرانسه روز جمعه نخستین حملات هوایی را علیه مواضع داعش در شمال عراق صورت داد.


بر اساس این گزارش، 'برنار کازنوو' وزیر کشور فرانسه در پاسخ به تهدیدهای داعش علیه اعضای ائتلاف آمریکایی ضد داعش گفت: فرانسه از این گروه هراسی ندارد. فرانسه آماده است به تهدید عوامل داعش پاسخ دهد. نیروهای امنیتی به طور کامل آماده اند


وی افزود: این نخستین بار نیست که فرانسه توسط گروه های تروریستی تهدید می شود.


پیش از این فرانسه به ائتلافی که آمریکا مدعی است برای مقابله با گروه داعش به راه انداخته، پیوسته بود که به نظر می رسد بار دیگر قدرت های غربی به بهانه مبارزه با تروریسم سعی در گسترش نفوذ خود در منطقه خاورمیانه دارند.


گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و برخی از کشورهای همپیمان آمریکا در منطقه خاورمیانه ایجاد شده، به گفته دولتمردان غربی اکنون به عنوان خطری برای حامیانش مطرح است.