کد خبر: ۵۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۲۹۲

موتورهای انصار حزب الله خفه کرد!

سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی از توقف گشت‌های انصار حزب‌الله خبر داد. حسین طائب نیز گفت: «سخنان دبیر کل انصار حزب‌الله برای حضور خیابانی جدی نیست و برای امر به معروف و نهی از منکر نیازی به حزب‌الله نیست.»
سعید منتظرالمهدی، معاون اجتماعی نیروی انتظامی از توقف گشت‌های انصار حزب‌الله خبر داد. حسین طائب نیز گفت: «سخنان دبیر کل انصار حزب‌الله برای حضور خیابانی جدی نیست و برای امر به معروف و نهی از منکر نیازی به حزب‌الله نیست.»

به گزارش «تیک»، در جلسه رییس پلیس امنیت اخلاقی با حمید محتشم دبیرکل انصار حزب‌الله، مقرر شده تا انصار حزب‌الله روی طرح خود تجدیدنظر کرده و از قالب‌ها و ظرفیت‌های رسمی موجود در نظام جمهوری اسلامی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر استفاده کنند.

سعید منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اشاره به تدارک گسترده انصار حزب‌الله برای حضور در خیابان‌ها گفت: «پس از طرح نظرات درباره اجرای "طرح امر به معروف و نهی از منکر"، مقرر شد هرگونه فعالیت سازمان یافته توسط انصار حزب‌الله با مجوز مراجع رسمی صورت گیرد.»
انصار حزب‌الله هفته گذشته اعلام کرده بود که به زودی عملیات بسیار گسترده و وسیعی را در تهران و دیگر شهرهای کشور آغاز خواهد کرد.

بنا به اعلام قبلی دبیرکل حزب‌الله، قرار بود گشت‌های موتوری این گروه به‌منظور امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر جولان دهند.

این گروه هدفش از این عملیات را مبارزه با "فساد" خوانده و آن را "طرح گشت‌های ارشادی انصار حزب‌الله" نامگذاری کرده بودند.

حمید محتشم، دبیرکل این گروه گفته بود که نیروهای عملیاتی انصار حزب‌الله برای اجرای این طرح شامل "سه هزار نفر از خواهران و هزار نفر از برادران" خواهد بود.

هجمه دولتی‌ها علیه انصار حزب‌الله

پیش از این وزارت کشور مخالفت خود با عملیات انصار حزب‌الله را اعلام کرده بود. روح‌الله جمعه‌ای، سخنگوی وزارت کشور به روزنامه ایران گفت: «اگر بناست گشتی انجام شود و امر به معروف و نهی از منکری اتفاق بیفتد، باید بر مبنای مقررات جمهوری اسلامی باشد. لذا هیچ گشتی خارج از مقررات و قوانین مقبول نیست و خود نوعی نقض قانون است.»

حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس جمهور هم در این باره گفته بود: «آقای عبدالحمید محتشم خوب است به یاد داشته باشد دوران ترکتازی‌های دهه ۷۰ به پایان رسیده است.»

او تاکید کرد: «نه نیروی انتظامی و نه ارشاد و نه قوه قضائیه و نه وزارت کشور و نه حتی بسیج هیچ کدام از موتورسوارهای آنها استقبال نخواهند کرد به خصوص اینکه اگر کلاه ایمنی به سر نداشته باشند.»

واکنش بی‌سابقه طائب: نیازی به نیروهای انصار حزب‌الله نیست

مهدی طائب، رییس قرارگاه عمار در واکنشی بی‌سابقه به خبرگزاری ایسکانیوز گفت: «نیازی به حضور نیروهای انصار حزب‌الله برای امر به معروف و نهی از منکر نیست. هر فعالیتی از سوی هر ارگانی باید طبق قوانین جامعه انجام شود و تنها فعالیت‌های قانونمند موفق هستند.»

وی همچنین در واکنش به صحبت‌های دبیر کل انصار حزب‌الله مبنی بر این که "انصار حزب‌الله برای فعالیتش نیازی به مجوز ندارد"، تصریح کرد: «به نظر نمی‌رسد این حرف جدی باشد و به‌طور قطع فعالیت بدون مجوز قانونی بی احترامی به قانون اساسی کشور است.»

طائب یادآوری کرده با وجود فعالیت نیروهای انتظامی برای مقابله با بدحجابی، نیازی به برادران انصار حزب الله و گروه‌های سیار امر به معروف و نهی از منکر نیست.