کد خبر: ۵۳۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۰

معيار هاي کيفيت، بالاتر رفته است؛ ويندوز 9 قرار است از صفحه نمايش هاي 8K UltraHD پشتيباني کند

ترنجي/ يکي از مشکلات وارده به ويندوز 8، عدم پشتيباني از صفحه نمايش هايي با رزولوشن بالا بود. تقريبا بهترين اندازه در نظر گرفته شده براي ويندوز 8 به صورت پيش فرض در سيستم هايي با صفحه نماشي 13 اينچي است؛ مگر آن که بهبود هايي انجام شود. حال گزارش هايي رسيده است که گويا ويندوز بعدي يا همان ويندوز 9 قرار است به صورت پيش فرض از صفحه نمايش هايي با رزولوشن بالا در حدود 8K UltraHD نيز پشتيباني کند!

اکنون واحد ويندوز مايکروسافت اين اجازه را به توليد کنندگان و شرکاي خود داده است که ايکن هايي با زرولوشن 768 در 768 طراحي کنند. اين نشانه اي خوبي است که مايکروسافت به انتقاد هاي وارده گوش کرده است و مقياس طراحي سيستم عامل خود را افزايش داده است در نتيجه احتمال پشتيباني از چنين رزولوشني بيشتر شده است.

اگر اين حرکت مايکروسافت در جهت پشتيباني از رزولوشن هاي 8K محقق شود، بزودي شاهد استفاده فراگير تر از صفحه نمايش هاي +4K با طعم مايکروسافت هستيم. به سوي ديگر رقابت اگر نگاه کنيم، متوجه خواهيم شد که اين پشتيباني قرار است رقيبي جدي براي سري مک بوک رتينا باشد. اما ما لپ تاپ هايي نيز داريم که از نظر رزولوشن با مک بوک رتينا رقابت مي‌کند، پس تفاوت در چيست؟ با نگاهي به منابع و صحبت کارشناسان، پشتيباني Mac OS از چنين صفحه نمايش هايي بسيار بهينه تر بوده و خب ويندوز مجبور است به صورت خاص، براي چنين صفحه نمايش هايي بهينه شود که با ورود ويندوز 9 اين مورد از "خاص” بودن به صورت "عام” در خواهد آمد. اگر مايکروسافت اين مورد را در ويندوز بعدي برطرف کند بزودي بايد شاهد باشيم که توسعه دهندگان همه نرم افزار هاي خود را در جهت هماهنگي بروز خواهند کرد.

نظر شما چيست؟ وجود پشتيباني از چنين رزولوشني براي شما، ملاک است؟