کد خبر: ۵۳۸۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۹

تظاهرات آزادي‌خواهانه در شهرهاي مغرب/ هشدار درباره بازگشت نظام پليسي

تسنيم/جنبش ۲۰ فوريه مغرب با برگزاري تظاهرات در برخي از شهرهاي اين کشور درباره ادامه دادن به فشارها و محدوديتها عليه فعالان اين جنبش و تحرکات اعتراض آميز و نيز بازگشت نظام پليسي، به دولت مغرب هشدار داد.

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري تسنيم، جنبش 20 فوريه مغرب خواستار توسعه حيطه آزادي‌ها و آزادي بازداشت شدگان سياسي و محاکمه آناني شدند که اموال عمومي را غارت مي‌کنند.

اين جنبش مغربي تاکيد کرده که تغييراتي که طي سه سال اخير در مغرب صورت گرفته، ظاهري بوده و مصرف خارجي داشته است.

"عبدالحميد امين" معاون هماهنگ کننده شوراي ملي حمايت از جنبش 20 فوريه در گفت وگو با خبرنگار شبکه العالم، اظهار داشت: دموکراسي در مغرب مورد حمله قرار گرفته و در زمينه هاي اجتماعي و سياسي شاهد نوعي پس رفت هستيم.

جنبش 20 فوريه همچنين همدستي برخي احزاب با دولت مغرب براي سرکوب تحرکات و نيز حملات سازمان يافته دستگاه هاي امنيتي اين کشور عليه فعالان اين جنبش را محکوم و تاکيد کرده که به تظاهرات و اعتراضات خود ادامه مي دهد و هيچ گاه ميزان خواسته ها و مطالباتش را کاهش نخواهد داد.

"محمد صادقو" عضو حزب ملي دموکرات مغرب نيز به العالم، گفت: تظاهرات امروز براي درخواست برخورداري از آزادي و نيز از بين بردن نشانه هاي استبداد و خودرأيي در مغرب است.

تظاهرات کنندگان مغربي در رباط (پايتخت اين کشور) همچنين ناتواني دولت مغرب در مبارزه با فساد را محکوم کردند. آنها خواستار آزادي فعالان بازداشت شده جنبش 20 فوريه و ديگر زندانيان سياسي و محاکمه غارت کنندگان اموال عمومي و ناقضان حقوق بشر شدند و به دولت اين کشور درباره محدود کردن آزادي ها و ادامه دادن به برخي سياست هاي اجتماعي که موجب افزايش تعداد فقرا در اين کشور شده است، هشدار دادند.

"عبدالصمد عياش" هماهنگ کننده کميته اطلاع رساني در جنبش 20 فوريه مغرب نيز گفت: اموال عمومي در کشور همواره غارت مي شود و فساد مالي ادامه دارد و نظام مغرب فاقد هرگونه اراده سياسي براي پايان دادن به اين اوضاع و انتقال به مرحله دموکراتيک است که سرشار از آزادي و عدالت و عزت و کرامت اجتماعي باشد.