کد خبر: ۵۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۶

ترفند مرد مسافرکش برای اخاذی از زنان

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، شگرد مرد مسافرکشي را که در فضاي اينترنت از زنان مشتاق ورود به دنياي بازيگري، ده‌ها ميليون تومان کلاهبرداري کرده بود، تشريح کرد.

به گزارش ابتکار، سرهنگ محمد مهدي کاکوان با اشاره به دستگيري فردي که با راه‌اندازي يک سايت، اقدام به کلاهبرداري چند ده ميليوني از شيفتگان دنياي بازيگري و سينما کرده بود، اظهار داشت: مدتي پيش وکيل خانمي به نام «الميرا» که در يکي از کشورهاي خارجي ساکن است به همکاران ما در پليس فتاي تهران بزرگ مراجعه کرد و مدعي شد که فردي با سوءاستفاده از علاقه موکلش براي ورود به دنياي بازيگري، اقدام به کلاهبرداري از وي توسط يک سايت اينترنتي کرده است.

رئيس پليس فتاي تهران بزرگ ادامه داد: پس از اظهارات وکيل مالباخته، پرونده‌اي براي بررسي موضوع تشکيل شد و ماموران پليس فتا متوجه شدند فردي که از طريق سايت اينترنتي از اين زن کلاهبرداري کرده است، در نخستين ارتباطش با وي، خود را به عنوان «کاشف استعدادهاي ناشناخته در دنياي بازيگري و مرتبط با کارگردانان مشهور» معرفي کرده بود و با چرب زباني و تسلط به برخي اصطلاحات بازيگري، موفق به جلب اعتماد اين زن شده بود.

وي گفت: ماموران براي بررسي بيشتر موضوع و يافتن سرنخ‌هاي بيشتر، سايت مذکور را مورد بازبيني قرار دادند و موفق شدند تمامي ارتباطات متني رد و بدل شده ميان فرد کلاهبردار و زن قرباني را بازخواني کنند و نهايتاً دريافتند که اين فرد با گرفتن چند تست بازيگري صوري از او، عنوان کرده بود که وي موفق شده است در تست‌هاي بازيگري قبول شود و با اين شيوه، او را براي ورود به دنياي بازيگري اميدوارتر و مشتاق‌تر کرده بود.

کاکوان با تاکيد بر اينکه اين فرد تسلط خوبي بر اصطلاحات دنياي هنر و خصوصاً تئاتر و سينما داشته است، افزود: اين فرد پس از اميدوار کردن قرباني خود براي ورود به عالم بازيگري و سينما، با بهانه تراشي تحت عنوان عدم داشتن سابقه بازيگري اين زن در ايران و نداشتن تحصيلات مرتبط با بازيگري، توانسته بود او را متقاعد کند که مبلغ کلاني را به وي بپردازد تا او گواهينامه‌ گذراندن دوره بازيگري را براي اين خانم مشتاق بازيگر شدن صادر کند.

رئيس پليس فتاي تهران بزرگ در ادامه افزود: اين فرد پس از متقاعد کردن قرباني خود و اخذ مبلغي نزديک به 5 هزار يورو، معادل 20 ميليون تومان، ارتباط خود را با اين زن قطع مي‌کند.

وي با بيان اينکه اين فرد پس از دستگيري توسط پليس فتا به جرم ارتکابي خود اعتراف کرد، گفت: ماموران پليس فتا با استفاده از روش‌هاي فني موفق به شناسايي و دستگيري گرداننده اين سايت شدند و متهم 32 ساله اين پرونده پس از اعتراف به اخذ مبالغي و کلاهبرداري به بهانه ورود علاقه‌مندان به دنياي بازيگري عنوان کرد که بدين شيوه و شگرد از سه زن ديگر نيز کلاهبرداري کرده است.

کاکوان با تاکيد بر اينکه متاسفانه هيچ يک از 3 قرباني ديگر، اقدام به طرح شکايت در اين خصوص نکرده‌اند، افزود: اين فرد در اظهاراتش به ماموران عنوان کرد که پيش از راه اندازي اين سايت، با خودروي خود در حوالي پارک دانشجو مسافر کشي مي‌کرده و به دليل جابه‌جا کردن برخي از دانشجويان تئاتر و تعدادي از بازيگران، با مفاهيم و اصطلاحات دنياي هنر و بازيگري آشنا شده بود؛ از اين رو با مشاهده اشتياق بسياري از جوانان براي ورود به عرصه بازيگري، ترغيب مي‌شود تا از اين شيوه براي کلاهبرداري از آن‌ها بهره گيرد.

رئيس پليس فتاي تهران بزرگ در پايان خاطرنشان کرد: پليس به دنبال يافتن ديگر شکات اين پرونده است ولي با توجه به اينکه تنها رد باقي مانده از اين قربانيان، يک اکانت اينترنتي غيرفعال است، متهم با پرونده فعلي در اختيار مقام قضايي قرار گرفته است.