کد خبر: ۵۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۹

کاهش بیش از 10 درصدی قیمت ظروف آشپزخانه


 رییس اتحادیه لوازم فلزی و ظروف آشپزخانه تهران گفت: با ساماندهی مالیات بر ارزش افزوده و اصلاح آن، قیمت ظروف آشپزخانه تا بیش از 10 درصد کاهش می‌یابد.
 
محمد حسن کاظمی  با بیان این‌که در حال حاضر بازار در حال رکود به سر می‌برد، اظهار کرد: دریافت این چنینی مالیات بر ارزش افزوده مشکل دارد چون کارگاه‌های کوچک قدرت مالی ندارند و اگر این نوع مالیات حذف یا ساماندهی شود بسیاری از مشکلات اصناف برطرف می‌شود و با کاهش قیمت کالاها مواجه می‌شویم.
 
افزایش بیش از 10 برابری مالیات در برخی صنوف
 وی ادامه داد: مالیات بر درآمد چند برابر سال‌های قبل شده و این در حالی است که به همان میزان درآمد صنوف افزایش نیافته است. مالیات در برخی از صنوف در سال گذشته بیش از 10 برابر نسبت به سال 1391 افزایش یافته که باید این قبیل مشکلات اصناف برطرف شود تا بتوانند فعالیت کنند.
 
کاظمی با بیان اینکه همه ساله در ماه‌های شهریور و مهر ثبات بازار را شاهد بودیم، گفت: صادرات در این حوزه کم است ولی واردات زیادی داریم. می‌توان گفت که بیشتر ظروف مصرفی آشپزخانه مثل قاشق و چنگال، تفلون و بقیه لوازم خرده‌ریز آشپزخانه تولید داخل کشور هستند.
 
تاکید بر ضرورت حمایت دولت از تولیدات داخلی
 رییس اتحادیه لوازم فلزی و ظروف آشپزخانه تهران تاکید کرد: دولت باید با حمایت از تولیدات داخلی، واردات بیش از نیاز را متوقف کند و از سویی زیربناهای لازم برای صادرات را فراهم کند.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر حدود 1300 واحد جواز دار و تقریبا به همین میزان واحد صنفی غیر مجاز در این صنف فعالیت می‌کنند که برنامه‌های لازم را برای مجوز دار کردن واحدهایی که شرایط لازم را ندارند انجام می‌دهیم.
منبع: خبرگزاری ایسنا