کد خبر: ۵۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۹۷
تعداد نظرات: ۷ نظر

انتشار ویدیویی آزار دهنده از یک گروگان ایرانی در دست سلفی ها/مقاومت تحسین برانگیز مرد ایرانی در برابر گروگان گیرها

سه روز پیش، ویدئویی از سوی شبکه ای ناشناس در یوتیوب منتشر شد که در آن دیده میشود یک ایرانی دستگیر شده به نام سعید، مورد توهین نژادی و اذیت و آزار قرار میگیرد.
سه روز پیش، ویدئویی از سوی شبکه ای ناشناس در یوتیوب منتشر شد که در آن دیده میشود یک ایرانی دستگیر شده به نام سعید، مورد توهین نژادی و اذیت و آزار قرار میگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل سایت خبری تیک Tik.ir، همانطور که در ویدئو مشخص است، ایرانی ای که در این ویدئو به گروگان گرفته شده سعید نام دارد. شبکه ای که این ویدئو را در ابتدا منتشر کرد نام فامیل این گروگان را «شربو» خوانده است که به نظر نامی واقعی و یا درست نمیرسد.

این ویدئو امروز صبح توسط یوتیوب از کانال اصلی ای که منتشر شده بود به علت سخنان نفرت پراکن کانال منتشر کننده آن، پاک شد.

کانال منتشر کننده اصلی این ویدئو کانالی است که حدود 3 روز از تاسیس آن میگذرد. عنوانی نیز که برای این ویدئو انتخاب شده است، عنوانی نژادپرستانه و توهین آمیز است.

از نحوه گفتگو و صبحت هایی که افراد گروگان گیر با ایرانی دستگیر شده دارند. به نظر میرسد این افراد از گروه های سلفی و یا سنی تندرو منطقه حلب باشند.  چرا که بیش از اینکه ملیت ایرانی گروگان آنها برایشان مهم باشد، نسبت به مذهب تشیع او حساسیت از خود نشان میدهند و او را «رافضی»(عبارتی که سلفی ها در توصیف شیعیان به کار میبرند) و سگ میخوانند.

در ابتدا فرد فیلمبردار با خشونت از گروگان ایرانی میپرسد شیعه ای؟ و در ادامه پس از آنکه فرد گروگان تایید میکند که شیعه است، گروگان گیر او را رافضی خطاب میکند و مورد ضرب و شتم قرار میدهند.

وی با اینکه میگوید ایرانی است اما از سوی گیروگان گیران از او پرسیده میشود«سیستانی»؟ (آیت الله سیستانی از علمای شیعه است.)

سپس چند نفر از گروگان گیران سوالاتی از وی میپرسند که چندان مشخص نیست. اما به نظر میرسد از گروگان خود میخواهند که به «مجاهدین» درود بفرستد و جنگ با آنان را حرام اعلام کند. که خشونت چاشنی تمامی این لحظات از ویدئو است.

سپس فرد گروگان گیر از ایرانی گروگان گرفته شده میخواهد تا پای او را ببوسد که ایرانی گروگان گرفته شده از این کار سرباز میزند.

در این قسمت از ویدئو به نظر میرسد فردی دیگر از شبه نظامیان از فردی که در حال فیلمبرداری و خشونت است میخواهد به این کار پایان دهد.

در ادامه این ویدئوی کوتاه، خشونت علیه این گروگان توسط اعضای گروه های جهادی سوریه ادامه پیدا میکند و نهایتا یکی از گروگان گیرها که به نظر فرد فیلمبردار میرسد، به روی گروگان خود تف می اندازد.

به نظر میرسد فرد و یا افرادی در میان گروگان گیرها، با لغاتی محدود به زبان فارسی و یا کردی آشنا هستند.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۰
11
133
ز شیر شتر خوردن و سوسمار
عرب را به جایی رسیده ست کار

که فر کیانی کند آرزو
تفو بر تو ای چرخ گردون تفو
ناشناس
|
NETHERLANDS
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
2
19
ke taje kiani konad arezoo tofiu bar to ey charkhe gardoon tofu
عباس آبادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۲
0
28
حالا از سرنوشت این هموطن عزیز اطلاعی دارید ؟؟؟؟
فرهاد
|
GERMANY
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
0
18
من در اروپا زندگی می کنم. در اینجا جوونای ولگرد و بی هدف و بی آینده ی عرب از مراکشی و تونسی و لبنانی و الجزایری زیادند که اکثرا مواد فروش و دزد فروشگاه ها هستند. ادم های بسیار فرومایه ای هستند که برای پول دست به هر کاری می زنند. از عرق ملی و شرافت عربی کوچکترین بویی نبرده اند. ادا و اطوارهای اسلامی شان از یک طرف لجبازی با جامعه ای است که این حیوانات را نمی پذیرد و از سوی دیگر نشانه ی الحاق به گروه باصطلاح مومنین است که این آدم های بی شخصیت در داخل چنین گروه هایی احساس وجود و اهمیت می کنند.
به اینها از عریستان پول می دهند، ماهی هزار دلار بیشتر یا کمتر، که بروند کشور مسلمانان دیگر را خراب کنند. کسانی که اینجا در اروپا در مقابل یک آجان آلمانی به قول اینها کافر مثل موش می شوند، می روند به نام اسلام مسلمان را می کشند و مثله می کنند و قلبش را می خورند.
در انتخابات قبلی لبنان، عربستان به هر لبنانی سنی مذهب 1000 دلار + بلیط هواپیما+یک هفته رزرو هتل در بیروت می داد که اینها بروند لبنان رای بدهند و بیایند...
منصورخنجری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۴
0
21
درودبرایران وایرانیه باغیرت سلفی هاهمه مغزخرخوردن که بادمه شیربازی میکنن
ا.جلیل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۵
6
9
اقای با شخصیت اگر کسانی به اسم اسلام جنایت کرد ند نباید به قومیتها و نزادها توهین کرد . عزیزان از شما انتظار بیشتری است که این توهین به قومیتها را منتشر نکید.
هوشنگ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۷
0
3
سلفی ها مسلمان نیستند واز هر قوم وقبیله ای هستندومتاسفانه از اهل تسنن یارگیری شده اند پس به اقوام ومذاهب مختلف توهین نکنید اینها از نسل ابوسفیانها وابو لهب هاو... میباشند که دشمنی دیرینه با پیامبر اکرم واهل بیت دارند واز ریشه محمدبن عبدالوهاب که دوست دیرینه هامفر جاسوس انگلیسی بود میباشند به طور کلی این فرقه ساخت انگلیسی ها است وبرای ایجادتفرقه بین مسلمانها ماموریت دارند.