کد خبر: ۵۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۸۱

یدیعوت آحارنوت: نامزد سنای آمریکا شعارهای ضداسرائیلی می‌دهد

بین المواحد مرکزی خبر نوشت:

یک روزنامه صهیونیستی هشدار داد: یکی از نامزدهای داوطلب ورود به سنای آمریکا در تبلیغات خود شعارهای ضداسرائیلی می‌دهد.

پایگاه اینترنتی روزنامه یدیعوت آحارنوت چاپ فلسطین اشغالی، روز سه شنبه در مقاله‌ای به قلم تالی فارکاش نوشت: رابرت رانسدل، نامزد سنای آمریکا از کنتاکی، در تبلیغات انتخاباتی خود علیه یهودیان و اسرائیل صحبت کرده و خواهان قطع کمک‌های آمریکا به اسرائیل شده است. وی روی پوسترهای تبلیغاتی خود این جمله‌ی شعاری را که به زبان انگلیسی قافیه دارد، نوشته است: «با یهودیان، ما بازنده‌ایم» (With Jews We Lose). استفاده از این شعار توسط ستاد انتخاباتی رابرت رانسدل در هفته‌های اخیر سر و صدای زیادی بپا کرده است و حامیان اسرائیل آن را شعاری یهودی‌ستیزانه دانسته‌اند.

این روزنامه افزود: رابرت رانسدل از سازمان‌دهنگان سابق اتحادیه ملی نئونازی بوده است. وی در پایگاه اینترنتی خود که موسوم به «مخافظ (نژاد) سفید» است آورده است: هدف تبلیغات انتخاباتی من این است که: «به مردم سفیدپوست حقایق را درباره نقش یهود در افول و زوال آمریکا را نشان دهم.» رانسدل در این سایت می‌افزاید: ریشه مشکلات آمریکا جمعیت یهودی است که «رسانه‌های خبری و سرگرمیِ ما را کنترل می‌کند. همین افراد: کنترل «بانک‌های آمریکا و جهان» را در اختیار دارند. وی اضافه می‌کند: یهودیان همچنین در دولت ما (آمریکا) دست می‌برند و آن را کنترل می‌کنند. وی در پایگاه اینترنتی‌اش قول می‌دهد که دیگر زمان باختنِ اصولیِ آمریکا پایان یافته است.

رانسدل در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی خبری محلی اذعان کرد احتمال این که من بتوانم سناتور میچ مک کانل، سناتور جمهوریخواه از کنتاکی، را شکست دهم و کرسی او را در سنای آمریکا تصاحب کنم، بسیار ناچیز است، اما من از فرصت تبلیغات انتخاباتی که برایم حاصل شده است، به عنوان بستری برای آگاه کردن مردم از نقطه نظرات خود استفاده می‌کنم.

این منبع افزود: رانسدل رفتار یهودیان را در قبال ملت آمریکا، به خصوص سفیدپوستان این کشور، خصمانه می‌داند. رانسدل در سخنرانی‌هایش اسرائیل را مقصر اصلی در کشته شدن سربازان آمریکایی در عراق و افغانستان معرفی می‌کند. وی همچنین دولت آمریکا را به علت ادامه کمک‌های مالی هنگفت سالانه به اسرائیل، که وی آن را لانه موش می‌خواند، به باد انتقاد گرفته است.
یهودیان در کنتاکی خواهان برداشته شدن تمامی پوسترهای تبلیغاتی رانسدل از کنار بزرگراه ها و سایر خیابان های این منطقه شده اند.