کد خبر: ۵۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۲

واشنگتن: دولت سوریه را از حملات ائتلاف علیه داعش مطلع کردیم

تسنیم نوشت: وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت سوریه از اقدام مستقیم ائتلاف مطلع شد اما ما از دمشق اجازه نگرفتیم و عملیاتهایمان را با دولت سوریه هماهنگ نکردیم.

به گزارش ان بی سی، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد جان کری نامه‌ای به دولت سوریه ارسال نکرده و  برای انجام حملات هوایی به داعش با دمشق هاماهنگی صورت نگرفته است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفته است که دولت سوریه از اقدام مستقیم ائتلاف مطلع شد اما ما از دمشق اجازه(حملات را) نگرفتیم و عملیاتهایمان را با دولت سوریه هماهنگ نکردیم.

وزارت دفاع آمریکا، امروز سه شنبه (1 مهر) در بیانیه‌ای از آغاز حمله هوایی این کشور و متحدانش به مواضع گروه تروریستی «داعش» در خاک سوریه خبر داد.

پیش از این وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که آمریکا پیش از حمله به مواضع داعش در خاک سوریه دمشق را در جریان آن قرار داده است. در بیانیه وزارت خارجه سوریه آمده است: روز گذشته ولید معلم وزیر خارجه نامه ای را از جان کری همتای آمریکایی خود از طریق وزیر خارجه عراق دریافت کرده که در آن آمده بود که آمریکا پایگاههای داعش و برخی از آنها که در داخل سوریه هستند، هدف قرار خواهد داد.

از سوی دیگر دولت روسیه به ماجراجویی جدید آمریکا در منطقه واکنش نشان داد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: تلاش‌ها برای انجام اقدامات ژئوپولیتیکی به بهانه تحت تاثیر قرار دادن حق حاکمیت دیگر کشورها باعث بی‌ثباتی اوضاع خواهد شد.

حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران نیز اعلام کرد:«از نگاه تهران هرگونه اقدام نظامی در جغرافیای سوریه بدون درخواست دولت این کشور و رعایت حقوق بین الملل، پذیرفتنی نیست زیرا مبارزه با تروریسم نمی تواند مبنایی برای نقض حاکمیت ملی کشورها باشد»

کشورهای عربستان سعودی، امارات عربی متحده، اردن و بحرین در حملات هوایی آمریکا علیه مواضع گروه تروریستی «داعش» در خاک سوریه مشارکت دارند. در حملات هوایی به برخی مواضع داعش تاکنون 8 غیر نظامی نیز کشته شده اند.